NynkeRace
"Racing is life everything else is just waiting"
Steve McQueen
En dan een natte baan op, de tijden zijn niet super maar als ik iedereen om me heen zie glijden ben ik blij dat ik met een derde startpositie en zonder schade terug ben. Tevens ontdek ik een sponsoring op mijn auto van Johan ;-)
Op zaterdag 26 oktober rijden zowel Dirk als ik bij de DNRT. Dirk rijdt in DRT en ik rij in de toer klasse mee. Op vrijdag avond bouwen wij de pitbox op, schrijven we ons in en keuren de auto's. We slapen luxe aan de overkant bij het NH.
Zaterdag ochtend is het nog goed fris als we op het circuit arriveren maar het beloofd een mooie dag te worden. 8:10 zit ik netjes bij de briefing en de briefing daarna is Dirk aan de beurt.
De baan droogt mooi op en dan is het al snel tijd voor de eerste race. Mijn start is voor het eerst best oké, daar ben ik blij mee. De rest van de dag blijft dit zo dus blijkbaar krijgen we de slag weer te pakken. Ik laat me niet gek maken en rij tijdens de wedstrijd mijn ronden en blijf uit de problemen. Ik kom daardoor als tweede binnen :-)
Daarna heb ik even tijd om bij Dirk te kijken wat erg leuk is.
Voor de pauze wordt er eerst buiten getankt. Wat zonder benzine komen we niet ver. Tijdens de eerste race mag ik op het rechte stuk terwijl ik in de stipstream hang nog wel even snel uitwijken maar dit gaat goed, de filmpjes tonen het beeld van buiten en binnen in de auto, tijdens het moment leek het heel wat heftiger.
En na de pauze is het dan al weer tijd voor mijn tweede race, deze keer 30 minuten. Ik kan mijn tweede positie vasthouden en rijdt voor het eerst met deze auto in de 2:06 op Zandvoort. Hieronder twee keer mijn doorkomst op het rechte eind én van binnenuit beelden van net na de start, helaas heeft mijn camera de echte start niet opgenomen.
Sneller dan gedacht was het al weer tijd voor de derde en laatste race. De start ging ook deze keer prima. Ik kon deze wedstrijd beter bij mijn voorgangster blijven waar ik blij mee was. Ongeveer 4 ronden voor het einde moest ik echter lossen want mijn banden waren te heet. Gelukkig had ik ruimte achter me waardoor er geen gevaar van die kant kwam. Hieronder de opwarming en de start van buiten de auto én van in de auto. Het ronde record wordt nog iets aangescherpt (2:06:5)
Als ik terug kom wordt ik warm onthaald door Roxanne die vol spanning aan de muur heeft staan kijken. Ik ga nog even bij Dirk kijken en begin wat op te ruimen nadat ik mijn natte racekleren heb uitgetrokken. Ik wordt overigens tweede in deze derde wedstrijd. Als Dirk binnenkomt is het voor mij tijd om naar de prijsuitreiking te gaan.
Daarna laden we de laatste spullen in, koppelen alles weer aan en gaan voldaan terug naar huis. In potlood staat in december into the dark nog op de kalender, we zullen zien of dat lukt.
ps. mocht je foto's van mij vinden van deze dag ik houd me aanbevolen.
Dirk mag zich ook melden voor het podium gebeuren. Hij wordt eerste als dag winnaar en tweede in het overall seizoen klassement in zijn klasse.
De voorbereidingen:
Dirk doet veel dingen vooraf aan mijn auto die de laatste keren niet zo goed waren bevallen. Een hele sterke verbetering voor het comfort (geluid en trillingen) de motorrubbers worden weer rubbers in plaats van massieve blokken. Daarnaast plaatsen we een nieuw raamnet en stellen we de uitlijning anders af. De motor loopt nu beter omdat er wat nieuwe onderdelen ingeschroefd zijn, dit alles maakt mij weer een verwend meisje dat ik nu de auto weer mag gaan uitlaten op het circuit.
Gelukkig is Dirk ook eindelijk met zijn eigen GTR onderweg gegaan. Hij heeft getraind en wat zaken uitgevonden en gaat nu ook de race in Assen rijden bij de ACNN. Ouderwets dus beide in de baan. Ook aan deze auto worden de nodige zaken verbeterd na de test en ook Dirk heeft er zin. Ons racemaatje Koen haakt ook aan met zijn nieuwe fun cup auto compleet in Bert en Ernie uitvoering.
Op zaterdag laden wij de laatste dingen in de bakwagen en plaatsen we de auto’s op de kar/wagen voor transport en dan gaan we onderweg.
’s Avonds gaan wij al door de keuringen en zetten we de kinders veilig in de pitbox . Gelukkig worden alle auto’s goedgekeurd en we kunnen dus rijden.
Zondag morgen hebben we er allemaal zin in en ontbijten we vroeg om vervolgens met wat regen aan te komen op het circuit. Gelukkig is de voorspelling dat het droog wordt en blijft, we duimen ervoor. Al snel kunnen we ons omkleden en naar de briefing vertrekken. Om half 10 staan we alle drie klaar voor de vrije training. Na ongeveer ¾ van deze tijd heb ik het gevoel dat ik niet goed aan kan remmen en dat de auto trekt. Er zijn wel olie vlaggen maar ik heb het op andere delen van de baan. Snel vraag ik Koen die dan al binnen is om even nog een ronde te rijden met mijn auto om te voelen hoe hij er over denkt. Conclusie waarschijnlijk ook daar olie en de auto is gewoon goed.
Dirk test voor de zekerheid, na goed vinden van de organisatie, ook nog even op de baan en zet mijn snelste tijd tot dan even 3 seconden sneller naar een 2:07. Tijdens de tijdtraining die volgens start om 10:40 laat ik dit natuurlijk niet zomaar gebeuren en trap me het licht uit de ogen, het resultaat hele heten banden met een spin, zonder consequenties, tot gevolg. Maar het resultaat mag er wezen ik rij ook een 2:07 😊
Ik had nog wel een walk of shame te doen na park ferme, er was geconstateerd dat ik de pin vergeten was uit mijn brandblusser de halen…… ik mocht me melden bij de wedstrijdleiding ☹. Gelukkig ging dat heel gemoedelijk met Bobbe en was ik snel weer uit de toren.
Als de auto’s terug zijn uit het park ferme worden deze snel gezamenlijk met alle aanwezigen klaar gemaakt. Gelukkig zijn er lieve mensen die komen helpen zodat dit allemaal lukt.
Race1:
De eerste wedstrijd om 12:45 is het zover. Mijn start is niet echt lekker en ik verlies wat plekken, ik had als derde gekwalificeerd. In de wedstrijd ga ik voor genieten en doortrappen uiteraard. Het resultaat is een vierde positie aan het einde van de race. De tijd maar een seconde langzamer dan in de tijdtraining dus dat vind ik netjes.
Ik had heel slim, dacht ik, een simpele kookwekker gekocht zodat ik zelf mijn pitstop zou kunnen klokken. Nou deze was gewoon zoek na een aantal bochten; de magneet was duidelijk niet sterk genoeg. Gelukkig was Roxanne gekomen en was zij zo lief om mijn tijd te klokken en mij volledig professioneel de laatste 5 seconde terug te tellen zodat ik mooi strak op tijd weer kon vertrekken.
Helaas gaat het bij Dirk minder goed en mag deze na de wedstrijd én het park ferme 2 van zijn velgen wisselen. Alles wordt weer op spanning gezet en getankt en alle andere zaken die nodig zijn. Vanwege het benauwde karakter van de hele dag zorgen we voor voldoende drinken en luchten we onze kleding zo goed en zo kwaad als dat kan na elke periode in de auto. Helaas door alle zaken en de korte tussentijd geen tijd om te lunchen buiten een kleine snack. A ja de adrenaline sleept ons er wel door heen.
Tussen door luchten we onze kleding en drogen we onze helmen zo goed mogelijk. (hangertje reparatie)
Verstop plek van de kookwekker :-)
Nog wat foto's en voor race 1
Nog wat foto's en filmpjes rondom de start van race 1
Foto's en filmpjes tijdens race 1
Dirk en ik in één beeld tijdens race 1
Finish race 1
Race 2:
14:50 tijd voor race 2, nog één keer 50 minuten vol gaan. Ik ga ervoor ook al zijn mijn achterremblokken redelijk ver heen. Dirk heeft daarom de rem druk achter iets terug gezet. Het voelt goed aan dus we gaan lekker van start en gaan er weer goed voor zitten. Waarbij starten in de tweede versnelling absoluut geen verbetering geeft ten opzichte van starten in zijn 1, dat doen we dus niet weer ☹. Net toen ik dacht ik ga deze ronde naar binnen voor mijn pitstop als ik zo bij de pitingang ben kwam er een code 60 terwijl ik bij Mandeveen reed. Dit kwam dus goed uit. Roxanne klokt me weer en stuurt met weer netjes weg. Terug op de baan is het nog code 60 dus maximaal gescoord qua pitstop 😊. Helaas begreep ik van Roxanne, tijdens deze stop, dat Dirk al was uitgevallen. Gelukkig niks geks gebeurt en niet echt schade dus dat valt mee maar is zeker niet leuk.
Ik blijf vol gas gaan, wil toch kijken hoe ver ik naar voren kan komen in mijn klasse. Ik blijf gelukkig met regelmaat, afhankelijk van het verkeer op de baan, tijden rijden die slechts 1 seconden onder mijn tijd tijdens de tijdtraining liggen. Bij het passeren van de finish zie ik Dirk zijn arm hoog ophouden als tegen goed gedaan (?). Als ik in park ferme kom en lekker wat te drinken krijg van Roxanne blijkt dat ik derde ben geworden. Super top natuurlijk!
We wachten op de prijsuitreiking en Koen staat op p1 en ik op p3 toch ook leuk om met een bekende het podium te delen. Voldaan rij ik later de auto uit park ferme naar de box. Onderweg zeg ik de mensen van de organisatie gedrag en bedank ze voor de dag. We laden alles gezamenlijk in en eten daarna gezellig nog wat om rond 21 uur beide kinderen in de schuur te hebben staan. Nu een lekker drankje en dan zo heerlijk slapen. Op naar de volgende race dag!
Finish race 2
Video gemaakt door:
<-- Helaas komt Dirk voortijdig binnen.
Binnengehaald met de veiligheidsvlag
Alles wordt gedurende de beide races vol concentratie gevolgd. Dirk en Roxanne juichen me vol enthousiasme binnen!
Podium na race 2
Opruimen en nog gezellig wat eten met de hele groep.
Jos, Monique en Roxanne dank voor de support en aanwezigheid en natuurlijk dank aan onze hof-fotograve Sieg en racemaatje Koen voor het gezellig samen racen én het tweede podium delen.
Last but not least; Dirk voor al je werk en steun vooraf, tijdens en na de racedagen, zonder jou onmogelijk voor mij.
Inboard beelden
Race 1 samenvatting
Race 2 samenvatting
Copyright @ All Rights Reserved