Zac wedstrijd
Zandvoort 2
augustus 2008
Op
donderdagochtend voor het laatst gereden en vrijdagmiddag al weer aanwezig op
Zandvoort om ons voor te bereiden op de wedstrijd van zaterdag. Het wordt voor
mij de eerste wedstrijd na drie jaar en met een nieuwe auto, dat zal wel even
wennen worden. Vrijdagavond wordt Lila2 nog door Bas Roos voorzien van een
tropenradiateur. Lila2 werd namelijk wel erg warm donderdag…… (rook kwam van de
tunnel af, oeps).
En
zo staan we dan klaar J.
Ik vind het een mooi gezicht, super met die opvolgende startnummers.
We
checken wat zaken en vertrekken vervolgens om in te checken in het hotel en te
eten. Na het eten komen we snel terug om de auto’s vast in te schrijven en te
laten keuren. Lila 2 komt zo door de keuring heen dus dat is erg fijn. We
kletsen nog wat en gaan niet al te laat slapen want ik mag tenslotte om 9 uur
al mijn eerste wedstrijd rijden. Het schema gaat om omdat de julia’s niet
rijden, hierdoor rijden Dik en ik met één groep tussen ons in vrij snel achter
elkaar.
En
dan is het zover opstellen voor de vrije training. We staan met 45 auto’s klaar
om los te gaan. Na een ronde of acht is het weer voorbij, het ging niet gek
naar mijn gevoel. De uitslagenlijst bevestigt dit idee; 2:13.043. Een fractie
langzamer dan dat ik donderdag als snelste ronde had gereden. Snel de auto weg
zetten en kijken bij Dik.
Als
Dik terug is snel wat drinken en een korte check op de banden, Geert helpt en
die zet ze is iets harder voor me. Dan is het al weer tijd om op te stellen
voor de tijd training, maar niet voordat er een andere computer in Lila2 is
gezet. Met deze zou ik langer in de toeren kunnen rijden, de bult bij
hugenholtz op merk ik het verschil maar verder eigenlijk niet. Het gaat prima
maar net iets minder deze ronden, een hoge 2:13 meer zat er niet in, jammer
maar oké. Dik begint aan zijn training maar komt versneld binnen. Het leek
aardig te gaan op de baan, wellicht heeft hij snel genoeg rond gereden en vind
het genoeg, of ligt hij toch wel ver achter zijn mede sport rijders. Dik komt
binnen en al snel is er duidelijkheid, zijn versnellingsbak heeft het begeven,
shit! Einde van de dag voor Dik. Nu eerst maar even zorgen voor de inwendige
mens.
Na
de lunch wordt de auto nog even gecheckt en dan is het opstellen voor de 1e
manche. Ik mag als 31e starten, iets na het midden van het veld. Bij de start
blijkt dat ik dit wel heel erg lang niet meer gedaan te hebben en kom uiteindelijk
als één na laatste uit tarzan, oeps oeps oeps. Maar ik bedenk, me dit is niet
de plek waar ik wil eindigen, op naar de eerste en dan de volgende binnen
halen. Ik vecht gedurende de 12 ronde durende race en haal er steeds meer
binnen, 2:12.547 is mijn snelste ronde. En dat dit alles niet voor niks is
geweest blijkt als ik de uitslag ophaal, ik mag in de 2e manche als
26e starten!
Tijdens
de laatste manche ben ik bijna vanaf het begin van de 12 ronden durende race in
gevecht met Cornell. Het is leuk om zo te gaan voor een positie (uiteindelijk
wordt ik 20e). Op sommige delen van de baan loop ik naar hem toe en
andere stukken gaat hij iets vlotter maar er is niet genoeg ruimte om in te
kunnen halen. Zoals wel vaker gezegd erbij is nog niet er voorbij. Met een
snelste ronde van 2:10 en maar een verschil van 0.345 op mijn voorganger ben ik
erg blij met dit resultaat na één dag racen. Super, op naar het volgende
evenement.