7 Oktober 2007 Nürburgring

                                                               

Zondag beloofde volgens de weervoorspellingen een goede dag te worden dus het idee om zondag te gaan rijden werd definitief. Op zaterdag al aardig met auto’s bezig geweest. Zo werd mijn dagelijkse auto gepoetst omdat deze in de verkoop staat (golf 2 gti, 16v). Verder is Lila afgesteld zodat de kleppen niet meer tikken en haar uitlaat weer goed vastgezet zodat ik geen vonkenregen meer veroorzaak in de carrousel J. Tot slot krijg ik aan het einde van de middag de kans om een rondje te rijden in een e36 coupe. Deze auto heeft een langere wielbasis waardoor deze anders aanvoelt dan de e30. Afijn dit is één van de types die ik wil proberen dus op naar de volgende twee voordat ik over kan gaan tot een keuze.

 

Met Jean-Pierre en Theo had ik afgesproken dat we zondag wat eerder zouden gaan dan normaal en dus ging de wekker voor mijn doen op zondag belachelijk vroeg! Hierdoor rijden we rond half 9 al weg. Groot voordeel is dan natuurlijk dat je ook veel vroeger op de ring bent. Bij de Aral kom ik Arno al tegen, deze is over voor twee dagen om lekker te genieten van de Ring. Bij de Lidl wisselen we de banden van Lila en tegen 12 uur ben ik er dan ook klaar voor. De eerste 1/2 ronde voelt niet helemaal lekker aan omdat er veel instabiliteit in de auto zit. Nadat de banden warm zijn verdwijnt dit bijna geheel. Aan het einde van Pflanzgarten zie ik de Audi van Dirk in de kant staan maar zie hem zelf niet, oeps als er maar niks gebeurt is. Ik draai op het rechte eind van de baan om te kijken of ik JP of Theo kan spotten zij hebben het nummer van Dirk en ik niet! Helaas vind ik ze niet en dus ga ik terug de baan op om uiteindelijk nog drie ronden te draaien, na één ronden zie ik Dirk op het rechte eind klaar staan om weer te gaan rijden, gelukkig maar! Het begint lekkerder te lopen maar het is hectisch op de baan. Er wordt scherp gereden en er is weinig respect. Spiegelen gebeurt zeer matig helaas blijft het dan ook niet lang uit of de baan wordt gesloten. Inmiddels heb ik 3.5 ronden gedraaid met Lila.

 

Na de “verplichte” lunchpauze, die erg lekker was met toasti Hawaï zonder kersen (met grote dank aan Dirk!!! J), is het weer tijd om de baan op te gaan. Jp besluit met me mee te rijden. Na 1.5 ronden mogen we er vanaf want de baan is weer dicht……

 

Het idee van de dag is niet goed er wordt niet fijn gereden. In deze 1.5 ronden drie incidenten met mederijders onderweg, dit is te veel! Een motorrijder voor me die echt niet had begrepen dat er alleen over links ingehaald mag worden waardoor er bijna vier auto's in mijn achterkant doken net voor Brunchen, effect was dat er auto’s mij ook weer rechts wilden gaan inhalen…. daarnaast een motorrijder die perse voor mij de carrousel in moest en toen halverwege eruit ging waardoor ik links uit de carrousel moest hierdoor kreeg Lila een giga opdonder op haar kont waardoor ze om wilde, gelukkig kon ik haar met tegensturen goed opgevangen maar zeker geen leuke ervaring L. Tot slot nog een Honda die met veel meer pk’s maar niet door had dat zijn bochten snelheid vele malen lager lag, dus een stuk op mogen duwen voordat hij het licht zag. Al met al had ik het toen wel gehad en geen zin meer om zaken te riskeren. Jammer maar helaas, was voor mij de eerste keer dat ik me zo "geïrriteerd" heb op de Ring. Het feit dat ik ook Hans in de kant zie staan met zijn e36 net na Wehrseifen helpt ook om een besluit te nemen. En zo gebeurt het dan al rond 3 uur de banden van Lila verwisseld worden en ik het voor gezien hou voor vandaag. Hopelijk is het volgende week ook mooi weer en is het iets rustiger. Hieronder enkele foto’s die ik toch nog heb kunnen vinden van mijn 5 ronden.

 

Een film impressie van de dag vind je hier: http://www.youtube.com/watch?v=lsrUo3uWLbQ met dank aan Bart! (op het einde komt ook Lila nog door het beeld J).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Home