1 September 2007
Nürburgring
Zaterdag loopt de wekker af en ook al is het vroeg voor het weekend, ik stap enthousiast mijn bed uit. Onder de douche en aankleden en dan …… onderweg naar de Ring. Na een tussenstop op Venlo rijden we door naar de Ring, deze keer via de 1 omdat we niet naar de camping hoeven. Ik stop nog even om Lila te tanken in Duitsland. Op het industrieterrein vlak bij de Ring wilde we de wielen van Lila wisselen maar na wat overleg en de dreigende lucht bekijkend besluit ik de straatbanden eronder te laten.
Tijdens
de eerste ronde merk ik het al, de grip is weer echt een stuk minder dan met de
Toyo’s. Lila glijd eerder en een enkele kleine drift doet zich voor tijdens
deze ronde. Het gaat gecontroleerd dus problemen levert het niet voor me op. Op
het rechte eind wil ik dan ook doorrijden voor een tweede ronde, echter de baan
wordt één auto voor me gesloten….. Snel ff bellen met de mannen op de parkeerplaats
dat ze weten dat ik stil sta en veilig ben rond gekomen. Ik dacht dat het wel
even zou duren maar binnen no time gaat de baan weer open. Joseph staat bij het
poortje en laat de mensen achter mij nog wat langer wachten door eerst mij
uitgebreid gedag te zeggen J. Na mijn doorkomt bij het poortje stop ik direct weer
om mijn gordel goed vast te maken en mijn helm fatsoenlijk op te zetten. Dit is
overigens de helm van Gert Jan omdat die van mij bij de spuiter is, erg handig
toch dat je die kan lenen op eenvoudige wijze (Theo dank daarvoor)!
De tweede ronde smaakt naar meer en ook na de derde heb ik er nog geen genoeg van. Kortom na vier ronden met één kleine stop op het rechte eind draai ik de baan af. Heerlijk, het gevoel met de straatbanden is inmiddels een stuk beter geworden. Het gaat minder hard en er is minder grip maar met een iets andere rijstijl is het nog steeds volop genieten. Ook in mijn eentje is het toch lekker rond tuffen, lekker in gevecht met de auto en zorgen dat die doet wat ik wil J, dit lukt ook steeds beter. Autosport wie had kunnen weten dat dit zoveel met je kan doen, ik niet in ieder geval een kleine 4 jaar geleden toen ik aan een training op Zandvoort begon om mijn wagenbeheersing te verbeteren.
Na
deze ronden is het tijd om wat te drinken. Inmiddels zijn ook de eerste e34M5
van het engelse m5board gearriveerd. Het weerzien van deze groep verloopt erg
hartelijk. Alle boys lopen in een alternatief Stig shirt omdat dit weekend
tevens het vrijgezellenweekend is van Jon. De boys zijn ondanks het vreselijk
vroege opstaan in een goede mood. Ik klets met deze en gene van de groep lekker
bij en het is goed om alle verhalen weer te horen.
Inmiddels
heeft ook Maarten ons herkent en komt dag zeggen, hij heeft zijn mini en een
vriend bij zich. Zij gaan met Jean Pierre in de Polo de ring op. Iets later
voegt ook Marco met Smufen golf zich bij ons. Jean Pierre rijdt met hem mij en
ik besluit ook weer te gaan rijden met Lila. Theo stapt bij mij in, hij wil ook
wel even meerijden. Met dat ik naar de poortjes wil rijden, draait Marco met JP
de baan af althans dat was de bedoeling J. Als ze zien dat ik erop ga besluiten ze gezellig de
komende twee ronden achter mij aan te rijden. Marco is vele malen sneller maar
komt dan weer dicht bij me en neemt dan weer wat afstand waardoor het leuk
samen rondgaan is.
Nadat
we terug zijn op de Parkplatz vind ik het toch echt tijd om wat te gaan eten,
het loopt tegen half 3 inmiddels en dus vertrekken we richting Hannes. Marco
gaat ondertussen zijn onderstel checken. Bij Hannes weer ouderwets lekker
zitten kletsen en wat gegeten. Als we terug zijn op de parkplatz vraag ik aan
JP of ik een ronde mee mag met de Polo en dat mag. Dus daarna een heerlijk
rondje met piepen de banden in een sdi gedraaid, de laatste van die dag voor
JP. De jongens van het M5 board vertrekken om te gaan karten, dus iedereen dan
gezegd. Daarna in Lila geklommen want wilde JP wilde ook nog wel een ronde met
mij mee rijden maar helaas klonk het bekende toontje L, de baan is gesloten. Uit de
verhalen om ons heen begrijpen we dat er 4 motorrijders in de carrousel liggen
en dat het nog wel even kan duren. Na wat rekenwerk besluiten we het voor
vandaag gezien te houden en de laatste 2 geplande ronden van mij te laten voor
wat het is. Dus voor ons doen extreem vroeg onderweg naar Nederland. Tegen
negen uur zitten we dan ook te eten in Vianen. Best prima aangezien er mogen
weer een Rally Sprint is in Amsterdam.