Aanpassingen juni 2005
Een nieuwe Corbeau stoel, om aan de reglementen te kunnen voldoen.
Duidelijk zichtbaar, het zesde gordelpunt dat door de zitting steekt. Lang op
moeten wachten omdat er een brand was geweest in de fabriek, maar de moeite
waard! Beter op hoogte om over het dashboard heen te kunnen kijken en
comfortabeler. Frustrerend werk bij de inbouw, de rail
en de breedte van de stoel gaven kopzorgen…
Rechts de ‘nieuwe’
2,5 liter motor, een behoorlijk stuk pittiger dan de 2,3. Hij haalt met gemak
de 200 kilometer per uur en in de tweede versnelling bij ’t
optrekken zowaar wielspin… Weer een hoop werk voor Nico en C&C racing,
het leek simpel, maar een type 1 en type 2 motor zijn qua elektronica niet één
op één uitwisselbaar. Ergo; draadjes pluizen…
De oplettende kijker ziet ook dat er een nieuwe veerpootbrug
(stabilisator stang) gemonteerd is. Dit scheelt een hoop bij het uitkomen van
de bochten. Onder acceleratie uit de bocht komen veroorzaakt bij de e30 veel
vervorming van de koets, dit wordt door de veerpootbrug
opgevangen, waardoor er harder geaccelereerd kan worden. Op 25 en 26 juni
aanstaande krijgt de herboren racewagen zijn vuurdoop op Zandvoort.
Omdat de 325i motor
een oliekoeler heeft en een 323i niet, moest de oude plastic ‘lip’ vervangen
worden door dit steviger exemplaar, tevens zijn de mistlampen verwijderd. Ziet
er meteen een stuk minder lief uit ;-)
Binnenkort gaan we
de auto van een mooi kleurtje voorzien. Hij gaat de kleur van deze webpagina
krijgen, met donkerpaarse accenten. Hieronder een ruwe schets.