Zolder 12 oktober 2007

Georganiseerd door de: BMW DRIVERS CLUB

 

Deze vrijdag ging de wekker heel vroeg af, om 7:30 mocht ik in Zolder zijn om te helpen met de inschrijvingen. Tegen 5:30 arriveert Rudy bij mij om mee te gaan naar Zolder, die verwelkom ik buiten met twee messen in mijn hand omdat ik de afwasmachine aan het uitruimen was, oeps. Jean-Pierre was er ook al en na een gezamenlijk ontbijt klimmen we de auto’s in. Twee van mijn Toyo’s liggen weer achter in de polo en de andere twee liggen achter in Lila evenals de jerrycans die in kleur zijn met Lila J. Op naar Zolder!

 

Tegen half 8 arriveren we dan ook keurig netjes op tijd (wat voor mij redelijk uniek is) op Zolder. In de Otobar tref ik Arno en Roy. We stellen de tafels goed op en daar komen de eerste inschrijvers al. Tijdens het inschrijven zeg ik deze en gene gedag en verzorg ondertussen samen met de mannen de inschrijvingen. Ondertussen komt Jean-Pierre de sleutel van Lila halen om haar vast door de keuring te halen. Het loopt goed en tegen negen uur wordt het rustiger en besluit ik naar de briefing te gaan zodat ik ook mijn transponder kan ophalen. Ondertussen verwisselen Rudy en Jean-Pierre de wielen van Lila en staat zij als ik met de transponder aankom keurig klaar op haar Toyo’s, wat een service TOP TOP TOP gewoon J.

 

Dan is het tijd om de banden op spanning te zetten en de pitstraat op te zoeken. Na een ronde of twee heb ik het circuit weer terug. De grote “ruggen”in de chicanes vind ik niet echt fijn die zijn erg hoog en kan je beter niet meenemen. De gladde stukken bij de achterste chicane levert ronde na ronde een mooi gepiep op wat niet echt duidt op veel grip….. De ochtend verloopt verder rustig en dan is het tijd voor de lunch.

 

Alle fotografen weer bedankt voor het nemen van de foto’s!!!

 

 

 

 

 

Na de lunch voelt Lila nog minder lekker aan dan in de ochtend, zij heeft erg veel last van onderstuur en ik krijg haar niet goed gezet voor een bocht. De ruimere bochten gaan nog wel maar de krappere zijn echt een ramp om te nemen. Niet veel later kom ik dan ook weer binnen met dit signaal. Hij zou aan mijn banden liggen, dat geloof ik zelf niet dus Theo rijdt een ronde in de auto maar blijft bij de analyse. Rij dan zelf even mij en dat doe ik, dezelfde bochten leveren problemen op en in de chicane bij het rechte stuk gaan we dan ook rond.

 

 

 

 

De ophanging wordt aan de bestuurderskant los gehaald en wat blijkt de fuseekogel heeft een enorme speling, dit verklaart veel van het gedrag van Lila. Gelukkig klopte mijn gevoel dus bij de auto. Ik heb het op dat moment wel gezien en zet Lila na deze constatering terug op straatbanden zodat ik ook nog fatsoenlijk terug kan komen naar Nederland. Het loopt inmiddels ook al tegen vieren en de dag duurt tot 5 uur. Ik rij nog wat ronden met Dik mee in de m3, de controle van de auto is groter maar hij loopt minder, er blijkt zo’n 20 pk te missen door de aangepaste uitlaat om zo de geluidsnorm niet te overschrijden J. Tijdens de dag had Kees met zijn Porsche hier ook al goed last van. De gehaalde schuursponzen brachten helaas niet de demping die er van gehoopt werd en helaas was voor Kees de dag zeer vroeg afgelopen. Het is overigens een zeer mooie en nette Porsche, complimenten Kees. Ik ben erg benieuwd hoe je hem echt gaat vinden als je de tijd krijgt om hem de sporen te geven! Gedurende de dag klets ik ook met vele nürburgringers die aanwezig zijn: Frans, Manuela, Mike, Maurice, Patrick en Martijn om er maar een aantal te noemen. We kunnen weer een paar auto’s in het topic ringsticker gespot plaatsen J. Kortom een geslaagde dag met wat weinig circuitkilometers.

 

 

 

Hieronder nog wat foto’s van de dag.

 

 

 

 

 

Home 2007