Nordschleife
28 - 30 april 2007
Op zaterdag vertrek ik richting de
ring. ’s Ochtends rijden we er heen en richten we het huisje in. De laatste zaken worden aan de
auto’s aangepast en we vertrekken in de middag naar Brunchen om te kijken naar
Nick Heidfeld die met een Formule 1 wagen over de Nürburgring gaat komen. Voordat hij aan zijn rondes begint
kijken we nog even naar de VLN. Er rijden zelfs wat
e30 mee in deze competitie, erg leuk om te zien. Na een
tijdje heeft ook Arno ons gevonden en kijk hij verder mee met ons op Brunchen. En
dan begint de spanning op te lopen de VLN is afgelopen we staan te wachten op
Nick Heidfeld. Theo en Jorrit staan eerder dan ons
langs de baan en zenden een sms dat hij er aankomt, dus wij staan er helemaal
klaar voor! Ook de helikopter die de wagen volgde kondigde aan dat die in
aantocht was. En daar kwam het herkenbare geluid van een F1 wagen aan en daarna
kwam deze ook in beeld. Na de eerste ronde word ik aangeschoten door Reitse die samen met zijn broer en een vriend ook zijn
gekomen. Ik klets gezellig met deze drie heren tussen het langskomen van de F1
wagen door. Deze komt in totaal 3 keer langs. In bijgaand filmpje vind je een
impressie vanaf brunchen.
Reitse
Arno en Frederique
Daarna
begint de grote uittocht en wil iedereen bij Brunchen weg, dat gaat niet
helemaal….. dus de politie gaat het verkeer regelen.
Frederique is even bij Arno ingestapt om hem naar een hotel te brengen omdat
dat vanuit Nederland niet gelukt was. Robert, Brain
en ik volgen zodat we Frederique weer op kunnen pikken dit nadat we eerst een
richting op gestuurd waren door de politie die we niet wilde. Daarna gaan we
lekker terug naar het huisje en kleden ons om en vertrekken naar de Pistenklause om te eten. Een heerlijk dagje rustig “am Ring” word hiermee afgesloten
uiteraard niet echt voordat er ook in het huisje nog lekker is nagekletst.
Zondagochtend
wordt ik wakker en wil ik maar wat graag naar de Ring,
de eerste keer dit jaar weer rijden met Lila op de Ring staat op het programma,
joehoe! We ontbijten gezellig en pakken alle spullen
in die we mee willen hebben. Op de Ring aangekomen zetten we de partytent op en
maken de auto’s gereed om te rijden. Lila wordt, door mij, voorzien
van haar Toyo’s. Daarna ga ik richting de
kaartverkoop en koop mijn eerste jaarkaart voor de Nordschleife!!!! Dus nu heb ik ook zo’n
soort horloge om mijn pols waarmee ik de boom open kan laten gaan ;-)
Ondertussen is Theo ook gaan sleutelen aan zijn Lotus en krijgt hij zijn
voorrem niet los, met vereende krachten en denkwerk lukt het uiteindelijk om de
blokken te vervangen.
Met dat we willen gaan rijden wordt
er omgeroepen dat de Schleife gestremd is. Dus
drinken en eten we wat. Ondertussen zijn rond de partytent al verschillende
mensen te vinden, Theo, Arno, Jasper, Pieter Paul, Tom en ook Dave en Glenn
zijn aangehaakt.
Later
komen ook Cindy en Patrick die later met Brain
onderweg gaan. En dan is het zover de ring is open, Arno wil erg graag
meerijden maar ik wil heel graag eerst even een ronde of 2 alleen rijden omdat
ik sinds vorig jaar niet meer heb gereden. De eerste ronde verloopt stroef en
ook de tweede verloopt nog niet naar mijn zin, de derde ronde stapt Arno in en
maakt zijn eerste ronde over de Ring met mij. Arno lacht en blijft lachen dus
dat gaat goed, hij heeft zijn eerste ronde gedaan en blijft stralen. Gelukkig niet
ziek geworden en vond de snelheid prima. Daarna kan hij nog een ronde bij
Jasper scoren en rijdt dus ook nog even met de Peugeot mee.
Op naar de eerste doorgang voor dit
jaar, met jaarkaart!!!
Hieronder, Arno bij mij in de auto
als bijrijder.
Daarna
loop ik even over de parkplatz en ontmoet daar wat bekende M5 rijders van het
Duitse e34m5 board. Tevens tref ik daar Alexander uit Zweden die samen met mij
vorig jaar Scuderia heeft gereden. Another Ray rijdt met zijn rode
e34 ook langs en die schiet ik even kort aan helaas dit weekend verder geen
kans gehad om verder met hem te kletsen. Raymond, Miles,
Billy en later ook Wout en Steve van het engelse m5board nog getroffen. Helaas is
het niet gelukt Miles mee te nemen voor een ronde en
ben ik ook niet meer bij hem in zijn vliegtuig gestapt om een ronde boven de Nordschleife te draaien. Hopelijk lukt dit nog een
andere keer. Raymond is dit wel gelukt en heeft prachtige foto’s gemaakt.
Overig
de dag heen ontmoet ik nog meer mensen van de verschillende boards; Chris,
Peter maar ook Robert van Nurburgring.nl om er nog enkele te noemen. Ik rij nog
een ronde of twee met Frederique bij mij in de auto, zij lijkt zich goed op
haar gemak te voelen. Ik rij in totaal 9 ronden deze dag en de slag lijkt weer
een beetje terug te komen. De fotografen houden nog steeds van mijn maffe autokleur en dus vind ik na het weekend weer vele
plaatjes van Lila terug op het net J. Steve leent Lila nog even voor twee ronden en houdt
het na de baan sluiting ook voor gezien en brengt Lila weer terug naar mij.
Even
afgedraaid bij Breidscheid om te tanken… tref daar ook Michiel nog evenJ
Anna
rijdt met mij mee, op deze foto zie je haar goed zitten meestal is het een
aardig zoekplaatje…..
Na de laatste ronde pakken we de
spullen in en gaan we naar het huisje om de spullen voor de bbq
te gaan halen. Deze
gaan we op Brunchen houden met Robert, Frederique, Theo, Alexander, Mark W en
zijn vriendin, Brain, Cindy, Patrick en Tom en een
vriend van hem. De bbq wordt aangezet en de eerste
satés worden erop gelegd er wordt genoeg gekletst en het is gezellig.
Tussendoor proberen Robert en Brain Brunchen per skateboard uit….. en voorzie ik Lila met Theo samen van reclame voor Mark
zijn fotosite. Ondertussen neemt de wind toe waardoor het wat frisser wordt. Rond een uurtje of half 11 hebben we alles opgeruimd en vertrekken
we weer richting het huisje.
Maandag
starten we de dag relaxed en komen dan ook tegen half 11 aan op de Ring. Inmiddels is ons gezelschap aardig internationaal geworden.
Dave uit NY en Glenn uit Australië en Alexander uit Zweden dragen hier hun
steentje aan bij, ook ontmoet ik vandaag nog de Zweedse m3 rijder die ook bij
mij in de Scuderia groep zat afgelopen najaar. Helaas doet zijn auto het niet goed en rijdt hij erg weinig. Wel
grappig al deze verschillende mensen met één passie onder een partytent langs
de ring J. Ik rij deze dag mee met Alaxender in zijn m3 coupe en ben verbaast over de
wegligging en het gedrag van deze auto, super gewoon. Hij biedt mij aan een
ronde te rijden met zijn auto maar dat hebben we maar
niet gedaan…. Met dat wij terug komen is ook Dick gearriveerd, onze coach van Scuderia, altijd goed om hem te spreken! Rond een uurtje of
3 vertrek Alexander richting Zweden, leuk om zo groepsgenoten toch weer een
tijdje te spreken.
Hieronder
enkele foto’s van mederijders die dit weekend in mijn buurt zijn geweest.
Er volgen nog meerdere ronden in de ochtend
en ook ’s middags rij ik er nog meerdere. Zo neem ik Dennis
mee van het Duitse e34m5 board, na anderhalve ronde ga ik tanken op Breidscheid
omdat ik anders waarschijnlijk een soort “Jorrit ervaring” ga krijgen en dat
wil ik liever niet. Daar wissel ik ook nog even twee woorden met Michiel
die ook aanwezig is met zijn motor. Dennis stapt na twee ronden vervolgens uit
op de Parkplatz en Anna stapt direct bij mij in. De eerste ronde hebben we zeer
veel verkeer maar de tweede ronden hebben we redelijk veel ruimte en deze loopt
dan ook prima. Anna die toch gewend is aan Kons als
zeer ervaren bestuurder op de Ring vind het prima en vermaakt zich zichtbaar.
Grappig is nog wel dat Anna en ik, Kons inhalen die
samen met Stefan in diens compact onderweg zijn. Later in de middag vraagt Konz ook of hij nog mee mag rijden en natuurlijk mag dat.
Vreemd gevoel bekruipt me toch altijd als zeer ervaren mensen naast me
plaatsnemen, maar Konz lijkt zich prima te vermaken.
Als ik vraag doen we nog een tweede ronden dan is hij
direct voor. Hij vertelt ook dat door mijn e30 hij nu ook een e30 aan het
opbouwen is, zo versteld was hij de vorige keer van de prestaties van Lila. Erg
mooi om dit soort zaken terug te krijgen. De rondes met Konz
waren de laatste van vandaag en dus van dit weekend. In totaal 19 ronden
gereden en ik heb het idee dat gedurende de laatste ronde het gevoel echt weer
terug kwam dus de volgende keer weer verder bouwen.
Een impressie filmpje van het
weekend vind je overigens op youtube J http://www.youtube.com/watch?v=jN4NsEoNn_s
Theo heeft gedurende een ronde op de
Ring zijn koppeling eruit gereden en kan dus niet meer koppelen via zijn
pedaal. We duwen hem met zijn allen aan en hij gaat tanken, daarna duwen Robert
en ik hem weer aan waarna de lotus boven in Nürburg
wordt geparkeerd zodat na het eten in de Pistenklause
deze zo aan kan rollen en er op het juiste toerental geschakeld kan worden. We
doen nog een dubbele lap met de combi Robert en Theo in een e30 en Frederique
en ik in Lila, mooi gelijk gaan we weer over de baan heen en komen alle
tevreden terug na dit mooie weekend. De teller staat bij mij nu net boven de
100 rondes. Dick zou naar huis gaan na een ronde dus die zeggen we dag en we brengen
de e30 naar TTE om vervolgens de laatste spullen uit het huisje te halen en te
gaan eten voor we terug rijden naar Nederland. In de Pistenklause
blijkt dat Dick zich bedacht heeft en ik eet dus met hem, Theo, Tom, Dave,
Frederique en Robert. Onderweg naar Nederland praten Robert en ik voluit over
alle ervaringen van de dag en alle auto’s die we ingehaald hebben. We hebben
alle twee gemerkt dat als je met twee e30 aankomt de overige rijders eerder
geneigd zijn aan de kant te gaan dan voor ons los en dat terwijl ons tempo
hetzelfde is. Gelukkig ben ik dinsdag nog vrij dus ik kan lekker uitslapen…..
O ja sommige mensen zijn nog steeds
niet blij als ze een Lila e30 in hun spiegel zien verschijnen J
De csl
rijder kwam zelfs vragen of ik inderdaad achter hem had gereden en dat ik nogal
aandrong…….
Bijgaand nog wat foto’s van Mark van
het nurburgring.nl