Opbouw Lila 2
16 mei en verder
Begin
mei is Lila verkocht. Dit nadat er al langer met de gedachte gespeeld werd om
een andere auto op te gaan bouwen. Enkele dagen nadat de koop was gesloten
vonden wij een e36 325 bij C&C die als prima basis kan gaan dienen. De auto
zag er nog goed uit.
Daarna
wordt er druk overlegt hoe we de auto op gaan bouwen. Door alle gegevens samen
te brengen komt er steeds meer lijn in, in zeer korte tijd. En dan wordt het
concreet, de eerste zaken worden besteld en gekocht :-). De auto wordt namelijk
voor meerdere doeleinden. Het idee is dat zowel Dik als ik er zo af en toe mee
gaan rijden op de Ring en dat ik volgend seizoen weer volledig mee ga draaien
bij de DNRT. Uiteraard zullen we ook andere circuit dagen van met name de BDC
met deze auto gaan rijden.
Zaterdag
24 mei
We
beginnen met het leeghalen van de auto. Dik en Arno hebben dit duidelijk meer
gedaan en gaan dan ook vlot en efficiënt te werk. En zo wordt de auto binnen
korte tijd een stuk lichter en leger.
Nu
de grote zaken eruit zijn volgen de kleinere onderdelen o.a. deur bekleding en
bitumen. Het schuifdak is inmiddels ook al uit de auto gehaald. Dik last dit er
weer in zodat het dak weer dicht wordt ;-). Mooi om te zien dat ervaringen uit
het verleden zoveel effect hebben op hoe zaken worden aangepakt. Er blijken wel
wat meer draden in een e36 dan in een e30 te lopen.
Dik
gaat later door met het schuren van de auto, deze wordt deze keer echt gespoten
en niet gerold! Arno is net als ik nog bezig met het interieur verminderen. Na
een dagje doorpakken is er al veel veranderd en ziet de auto er heel anders
uit. En wat een extra gewicht kan je eruit halen. Zo zonder bumpers, spiegels
en lampen doet het wat kaal aan. Later weer verder met opbouw, of is het nu
afbouw, van de e36 ;-)
Zaterdag
31 mei
Vandaag
gaan we verder met het verwijderen van de bitumen. De auto is nu echt leeg naar
mijn idee. Volgens de experts kan er nog meer verwijderd worden, maar dat wordt
van de winter waarschijnlijk.
Zaterdag
7 juni
Na
het “aftuigen’ van de auto gaan we nu bezig met het afplakken van de auto zodat
deze volgende week gespoten kan worden. Na instructies gaan we aan de gang.
Dinsdag
10 juni
De
auto is vanavond in zijn basis kleur gezet J.
Woensdag
11 juni
Op
de basis kleur worden lijnen aangebracht voor de andere kleuren die op de auto gaan
komen. De neus wordt afgedekt wat deze blijft wit. Ook de tweede baan wordt in
eerste instantie afgeplakt omdat deze een andere kleur krijgt dan de kont.
En
dan is de eerste kleur aangebracht op de kont, bmw williams blauw en uiteraard
wordt de bumper ook meegespoten.
De spuiter (Louis) aan het werk
Nadat
deze kleur laag is gedroogd wordt de auto opnieuw beplakt zodat het blauw geen
waas krijgt van de middelste baan.
En
dan gaat de laatste kleur erop!
En
dan kunnen de stukken papier eraf…….. en dan heeft de auto ineens drie kleuren J
Donderdag
12 juni
En
dan is de mooi gespoten Lila 2 terug bij ons. Wat een beauty! Bijna zonde om
hier mee te gaan racen….. nee hoor grapje! Omdat we erg benieuwd zijn hoe de
stickers van de sponsors erop staan, beplakken we lila 2 aan de bijrijders
zijde. Er missen er nog een paar maar die zullen snel volgen.
Maandag
16 juni
Het
AST onderstel is afgelopen “super race weekend” door Bas meegenomen naar Zandvoort
en aan ons overgedragen. Dik schroeft deze al vast onder één kant van de auto.
Geert
is druk bezig met het verminderen van de bedrading binnen in de auto. En dit is
wat er tot nu toe weg kon!
De
draden worden weer netjes verpakt en dan heb je een groot verschil voor en
na………
Tussendoor
wordt de voorbumper verlicht en komen de lampen ook terug in de auto. En wat
toont dat met
Tot
slot voorziet Dik een groot deel van de bestuurderszijde ook van stickers.
Lila
2 vertrekt eind van deze week naar Bas om voorzien te worden van een rolkooi
maar daarover later meer.
Na twee weekjes kunnen we Lila 2 weer ophalen bij
Bas. De kooi is Lila van kleur J, dus
voor iedereen die dacht helemaal geen lila meer…… toch wel. De kooi zit erin en
ook de schijven voor zijn vervangen. De sleutel van de auto vind het nu wel
welletjes met al het plakband en breekt, gelukkig zit er nog een stukje aan en
kan de auto toch de kar opgereden worden.
9 en 10 juli zijn Dik, Arno en Geert weer bezig
geweest met de auto. De brandblusser erin, een sportstuurtje geplaatst,de
draadboom netjes, spiegels paars gespoten, slicks op de goede velgen gedraaid
en ga zo maar door. Het zoeken van de goede velgen is nog een redelijke
uitzoekklus bij de auto. Het lijkt erop dat we de goede maat nu gevonden
hebben. Deze week wordt er ook een mooie onderplaat gemaakt voor de stoel. Ik
wil namelijk mijn corbeau stoel uit Lila meenemen. Deze stoel is echter erg
breed om te plaatsen.
13 juli, deze zaterdag komen de stoel en de gordels
in de auto, na wat modificaties lukt het om de stoel en de gordels juist te
krijgen. Ik mag passen en de gordels worden afgesteld zodat ze voor mij goed
staan. Deze actie had wat meer voeten in de aarde dan dat we aanvankelijk
dachten…..
Lila
2 is er klaar voor, tijd om voor het eerst getest te worden op bdc dag in
Zandvoort.