Nürburgring 30-09/02-10-2006
(an
English version is found under the Dutch)
Doordat er een
meet was van het M5 Board op de Ring ben ik afgelopen weekend 3 dagen op de
ring geweest. De weersvoorspelling was voor zaterdag nog redelijk (de dag dat ik
aan zou komen en niet zou rijden) en de dagen erna zwaar bewolkt en regen.
Tegen deze voorspellingen in gingen de Toyo’s toch mee richting ring.
As there was an M5 Board meeting at the Ring last
weekend I was on there for Sunday-Monday. The weather conditions weren’t
looking very good however. The forecast for Saturday was all right but Sunday
and Monday a lot off showers were expected. Despite the forecast we decided to
bring along Toyo R-comps just in case the weather cleared.
Op zaterdag
ochtend kreeg Lila haar final check. In het begin van de middag kwam Wout bij
mij om vervolgens richting Ring te vertrekken. Steve was ondertussen de “Dikke
Dame” aan het ophalen om die mee te nemen naar de Ring voor Dick. Vanaf de
grens van Venlo gaan we gezamenlijk verder richting Ring. Wout stapt over en
rijdt verder mee met de DD. Onderweg spelen we nog even met een rode Duitse
e30, die bij het verlaten van de snelweg zijn duim opsteekt richting LilaJ. Buiten de wegwerkzaamheden cruisen we door Duitsland. We checken in het
hotel om vervolgens leden van het Duitse en Internationale M5 board te
ontmoeten in “het zwijn” in Adenau. Daar aan tafel tref ik ook Chris, die mij
begroet met hé Lila… Enige tijd laten
voegen ook Dick en Miranda zich bij ons aan tafel en is de club compleet. Het
weerzien van Kons en Farrell is gezellig. Ook met de nieuwe leden wordt snel
kennis gemaakt en de sfeer is prima, iedereen heeft zin in de komende dagen. Francisco komt later ook nog
binnen.
On Saturday morning Steve did the final check on
Lila. Wout came to my place for a ride with me to
Op
zondagochtend lijkt het weer een stuk beter dan voorspelt. Steve wisselt de
banden van Lila en zo wordt er op Toyo’s richting ring vertrokken. Na wat warm
rijden rond de ring wordt Lila direct de baan op geleidt. Ze voelt wat
lichtvoetiger aan achter. Die dag rij ik zelf in totaal 5 ronden. Het bevalt
mij prima met de Toyo’s op de Ring, het gaat vlot en soepel nadat ik wat gewend
ben geraakt aan het lichtvoetige karakter van Lila. Een aantal bestuurders van
snellere auto’s is minder blij met me…. Vooral het gezicht van een witte GT3
rijder toen ik op Dottinger Höhe mijn helm afzetten leverde wel een erg leuke
reactie op. Reitse rijdt ook een ronde met me mee en kijkt hoe ik de lijnen op
de baan neem. Ook Michel stapt voor twee ronden bij me in en is verbaasd over
het tempo verschil met ongeveer een jaar geleden. Ondanks alle drukte is het
gezellig op de baan en vermaak ik me prima als ik onderweg ben. Tijdens een sluitingen
spot Jorrit mij en bellen wij terwijl hij op Dottinger Höhe staat en ik voor de
rotonde in de file sta. Steve wisselt in de middag de achterremblokken van Lila
voor me, deze waren aan de binnenkant totaal op.
On Sunday morning the weather is much better than
the forecast had predicted. Steve takes the street tyres off Lila and puts on
the Toyo R888. Lila is driven around to get some heat in her and then directly
taken on to the track. The back of the car feels light with these tyres. I did
about 5 laps on the Nordschleife today. The Toyo’s are doing fine, the laps are
getting better and the speed is coming along nicely. It takes me a while to get
confidence in the car’s light rear end. Not all drivers of faster cars then
Lila are happy with me…. Especially one GT3 driver was not to pleased when I
took off my helmet behind him on Dottinger Höhe J. Didn’t expected that a girl
was following him since Wehrseifen in an e30. Reitse gets in for a passenger’s
lap with me. He is looking for the right lines around the circuit while I’m
driving the e30 round the track. I also take Michel out for two round, the last
time he went for a lap with me was over a year ago, and he is amazed about the
difference in speed since then. Steve changed the rear blocks of Lila in the
afternoon. It was very busy but nice around the Ring. I really enjoyed my
drives today. During a closure of the track Jorrit and I spoke each other over
the phone, he is waiting on Dottinger Höhe while I’m next to him queuing on the
road.
In de loop van
de middag schiet ik Marius aan met de vraag of ik een ronde mee mag, ik wil dat
wel eens meemaken. Helaas heb ik op dat moment geen helm dus de eerst ronde
gaat rustig. De tweede ronde begint het wat te druppen en aan het einde van
Hatzenbach 4 stoppen we om te vlaggen voor een engelse Subu die daar rond is
gegaan. Hatzenbach 4 omhoog rennen is niet echt mijn hobby… pff dat valt nog
knap tegen. Ondertussen regent het gezellig door en gelukkig komt Steve met
Lila langs en krijg ik een jasJ. Na het vlaggen krijg ik een
lift van de baanmannen naar de auto en word ik uitgebreid bedankt voor het
vlaggen.
Marius droves past me on the Parkplatz and I asked
him for a paxlap. He agrees and off we go. During the second lap it starts
raining, and after Hatzenbach 4 we have to stop to flag for a Scooby who has
done some offroading there…. While I was standing there in a t-shirt in the
rain, Lila approached after a few minutes. Steve had taken Serge out in her and
he stopped to hand me a jacket. That was a lot better in the rain then the
t-shirt! I had to run up hill to get to the place where I wanted to flag, I can
assure you running up Hatzenbach is not my thing……… After the flag situation is over I get a ride
from the marshals to the car which saved me quite a walk. They thank us for
stopping and flagging.
En daar gaan
Marius en ik weer onderweg naar Breidscheid waar we Francisco treffen, ik leen
zijn helm en vervolgens doen we nog anderhalve ronde met de Leon “samen”. Later
die dag rij ik ook nog een ronde met Kons mee van het Duitse M5board.
After al this Marius and I go to Breidscheid where
we meet Francisco. We do another lap-and-a-half with Francisco and his Leon
behind us. Its very nice in the wet, not many cars on the track.
Teruggekomen
op de parkplatz is het bijna tijd om voor de interne mens te gaan zorgen. Eerst
langs het hotel om droge schoenen aan te trekken en daarna bij Marion en
Werner met de hele groep koffie te
drinken. Vandaag is de groep nog verder uitgebreid met AndyV8, Raymond W,
Serge, Robert en Andre W. aangehaakt in de ochtend. Na de koffie vertrekken we
met de hele groep naar “die Alte Schöne”. Daar haakt Fabian ook aan om te eten,
erg gezellig weer! Tegen énen gaat de groep uit elkaar voor een welverdiende
nachtrust.
When I come back to the Parkplatz it’s almost time
for dinner. Before that I wanted to change my shoes because these are all wet
from walking in the grass to flag. After chancing we went to
Op maandag is
het weer nog steeds goed! Dit zat helemaal niet in de planning. De auto wordt
warm gereden en de eerste ronde zou daarna volgen, zei het niet dat de er een
baansluiting is als er aangekomen wordt bij de ingang van de ring……… Helaas
blijkt dit de eerste sluiting te zijn van drie die dag. Er wordt daardoor
vandaag erg veel gepraat en gekletst en een grapje uitgehaald met de achterkant
van de Ringtaxi. Ergens halverwege de dag lukt het om een tweetal ronden mee te
rijden in de Dikke Dame met Dick, mooi om te zien hoe er totale beheersing
aanwezig is. Het zijn twee prima ronden en ik vermaak me prima naast Dick.
On Monday the weather is still OK to our surprise!
Dick wanted rain, so for him the weather is badL. But I love it, no rain in
sight! We took a detour to the Ring tot get Lila warm, but by the time we got
to the Ring it’s closed for the first time that day. I total we get three closures
that day. Due to all the waiting we talk a lot and some people are putting
e34m5.de stickers on the back of the Ringtaxi…… On some moment when the track
reopened I hopped into the Fat Lady for a few laps with Dick. These two rounds
were very nice. The total car-control Dick has is fabulous! I did also a lap
with Kons, that poor touring…..
De derde
sluiting wordt een definitieve en om half 6 stopt dan ook het ringen voor deze
keer. Lila wordt weer op haar straatbanden gezet, Steve neemt weer plaats in de
DD en gezamenlijk rijden wij richting Nederland nadat wij bij Werner en Marion
de leden van het Duitse M5 board dag te hebben gezegd. Bij Venlo treffen we
Dick en Miranda, even auto’s tanken en weer verder. De wegen naar het westen en
naar het midden van het land splitsen zich naar enige tijd en met alarmlichten
wordt er afscheid genomen waarna ik doorrij naar huis. Tegen tienen ben ik
thuis en heerlijk moe van een gezellig weekend ringen.
Around five thirty the speaker is informed us that
the track stays closed for the rest of the day, so that’s the end of driving
the Ring this time. Lila is put back on street tyres, Steve takes the Fat Lady
and then we went back to Werner and Marion to say goodbye to the members of the
German M5board. At