Verslag DNRT
wedstrijd 20 oktober 2012, Circuit Park Zandvoort
Vrijdagmiddag
starten wij de bus met de kar erachter om richting Zandvoort te gaan. Maar wat
nu de kar blijft op zijn rem staan… bij het benzine station stoppen wij, eerst
denken wij dat er enige smering nodig is maar een betere analyse door Dik
brengt hem tot de conclusie dat er wat verbogen is. Het bandenijzer wordt uit
de bus getrokken en ta da het probleem is verholpen door Dik. En daar gaan we
weer verder onderweg. Op de weg is het verkeer gelukkig niet extreem druk door
de komende vakantieweek. Als wij in Zandvoort aankomen stap ik bij het NH uit
om vast in te checken. Dik kijkt wie er al zijn op CPZ maar dat zijn nog niet onze
race-maatjes. Dus Dik haalt mij weer op en we gaan lekker eten bij de Boomerang. Altijd lekker en gezellig. Om iets voor achten
vertrekken we daar om ons in te gaan schrijven. Dik land vast bij Peter en
William in de camper terwijl ik me inschrijf. Nadat ik me ingeschreven heb zoek
ik de conciërge op (Connie), zij helpt mij aan de sleutel en al snel hebben we
alle spullen in de box staan. Niet veel later arriveren Ruud en Geert bij ons
en ook Bas sluit niet veel daarna aan. Tegen half 12 houden wij het voor gezien
en zoeken wij onze hotelkamer op.
Het
weer is ’s ochtends een stuk minder dan voorspeld.
Regen is het eerste wat ik zie, ik had gehoopt mijn regenbanden toch echt niet
te gebruiken. In de pitbox aangekomen maken we de
auto klaar voor de vrije training. De regenbanden mogen er omheen er is geen
ontkomen aan. Terwijl ik sta te wachten voor de vrije training, slaat mijn auto
af. Weer starten weer afslaan. Hmm dit is niet goed.
In overleg met Dennis rij ik de auto terug naar de pitbox
(aan de achterzijde) en al snel staat Ruud onder mijn motorkap te turen samen
met Dennis. Dik en Geert komen ook snel aangelopen maar Ruud heeft dan net het
euvel gevonden. De stekker van de luchtmassa meter zat niet goed vast en was
los gekomen. Snel de auto keren en alsnog aansluiten voor de vrije training.
Het loopt niet lekker. De auto lijkt alle kanten op te gaan behalve de kant die
ik op wil. Ook lijkt het alsof ik een resonantie voel in mijn stuur, dit lijkt
bij de wielen vandaan te komen. Door alle hectiek was ik na de ingebouwde extra
stop achter de pitbox vergeten mijn communicatie aan
te zetten, dus helaas geen contact met Dennis tijdens deze sessie. Bij
terugkomst meld ik dat ik resonantie voelde, de mannen kijken en de analyse
wijst uit dat het draagarmrubber niet meer heel is. Deze wordt nadat er een
goed is gevonden op de paddock snel vervangen voor de tijdtraining.
Na
het super snelle vervangen door de mannen is het al snel weer tijd om te
starten met de tijdtraining. De tijdtraining doen we op een baan met 1 droge
ideale lijn, daarbuiten is het goed glibberen. Inhalen is hierdoor lastig. Pas
de laatste ronde krijg ik goed ruimte, een echt lekkere tijd kan ik hierdoor
niet neerzetten.
De
eerste wedstrijd start ik vanaf de 15e positie, gelukkig ben ik geen
laatste. Een rode saker staat ergens tussen de vakken
in te ver naar voren maar ala, we wachten tot de
lichten uit gaan. Ik rij en vecht de hele wedstrijd met de auto maar kom niet
in mijn ritme en kom al helemaal niet aan mijn ronden tijden.
Bij
terugkomst analyseer ik samen met Dik, we gaan de stabilisator stang er
onderuit halen en mijn eigen oude stabilisator stang terug plaatsen. De mannen
maken ook mijn banden schoon zodat alle pick-up er ook weer vanaf is.
Na
een paar ronde in de laatste wedstrijd kom ik echt terug in mijn element, de
ronde tijden worden weer sneller. En ja we duiken uiteindelijk weer onder de 2
minuten. In het begin heb ik een aanvaring met Peter die aangeeft dat ik hem
netjes de ruimte geef maar dat hij dacht dat ik wel zou remmen….. nou ja dat
doen we tijdens een wedstrijd natuurlijk niet ;-). Even later in de wedstrijd
heeft Jan problemen met zijn Nissan, ik kom dan ook snel op hem af en ga van de
ideale lijn om hem links te passeren, terwijl ik al half voor bij ben komt hij
helaas ook naar links. Een goede deuk in de dorpel en het achterpaneel
aan de bijrijderskant is het resultaat.
Kortom
een enerverende eerste race dag in de supersport klasse.