17 juni 2011 BMWDriversClub, Circuit Park
Zandvoort
Op donderdagmiddag
vertrekken we richting Zandvoort. Voor beide auto’s wordt het weer een shakedown. Zouden ze nu goed zijn? We zijn erg benieuwd.
We komen mooi op tijd aan
en we kunnen direct al een pitbox gebruiken waadoor we snel kunnen beginnen met
het uitladen van alle spullen. Bert haakt al snel bij Dik en mij aan. We
besluiten op tijd te gaan eten zodat we weer terug zijn op het circuit als de
rest komt.
In de loop van de avond
komen de eerste rijders en de WGB kern binnen en wordt het weer ouderwets
gezellig.
Vrijdag is het al vroeg
dag en beginnen we met inschrijven. Alles verloopt soepel en al snel is het
tijd voor de briefing en volgt daarna de opening van de pitstraat. De eerste
auto’s draaien het circuit op en de dag is begonnen! Na twee verkenningssessies
gaat het gas erop en is iedereen goed aan het doorrijden. De dag verloopt
prima. Tegen het einde van de ochtend kan Dik ook met zijn auto naar buiten, helaas
blijken de aangepaste zaken niet te resulteren in een betere motor. Voor het
eerst krijg ik de kans in te stappen en mee te rijden. Ik voel verschil, de
auto loopt en voelt anders aan. Dit bespreken Dik en ik naderhand. Gelukkig
komt Dik wel weer met zijn auto onder de twee minuten maar het is nog niet
goed. In ieder geval moet er een catch tank of een
dubbele pomp komen om de toevoer van de benzine goed te houden.
Met mijn auto wil het
nog niet lukken. De remmen doen nog niet wat ik wil en ik vertraag naar mijn
zin te weinig. De achterkant kwispelt alle kanten op en dat is iets wat ik niet
fijn vind. Na overleg stellen we de achterkant zachter, dit levert al een veel
betere wegligging op en ook de ABS komt er nu minder snel in. Voor het eerst sinds
tijden rijden er weer allerlei mensen met me mee; of kwam dat nu omdat ik nu
voor het eerst een bijrijders stoel had ;-).
Aan het einde van de
dag kunnen we terugkijken op een geslaagd evenement en weten we waar we mee
verder kunnen ten aanzien van het verbeteren van onze auto’s. We eten nog
gezellig in Zandvoort om vervolgens de terugreis aan te vangen.
O ja bijna nog
vergeten; de mannen van JW Raceservice halen nog een goede grap uit, de foto’s
spreken voor zich J.