wgblogocompleetklein

 

9 april 2011 DNRT Wedstrijd, Circuit Park Zandvoort

 

Vrijdag ochtend begin ik met het inladen van de laatste zaken en zet de auto’s klaar. Dik is nog de laatste zaken op de zaak aan het regelen en tegen 13 uur laden we samen de auto’s op. Tegen twee uur rijden we gezamenlijk richting Zandvoort. Op Zandvoort is het heerlijk weer en ook Rudy is al aangehaakt. We hebben vrij vroeg de beschikking over onze pitbox omdat deze niet is verhuurt vandaag. We beginnen met het uitladen van de bus en later, als de auto’s achter de pitbox zijn verdwenen, met de racers. Om 7 uur zijn we ruim klaar voor de keuring. Arno is ook op tijd binnen om mee te gaan naar de keuring. Onze racekleding netjes naast ons in de auto’s. Bij de inschrijvingstafel is het een gezellig weerzien van de DNRT ploeg. Bij de tijdswaarneming wordt me gemeld dat ik eigenlijk naar de sportklasse moet gezien mijn rondetijden. Ik overleg met Huub omdat ik net een nieuwe racer heb en vraag of ik eerst nog een keer in de toer mag rijden, dit is akkoord. Ik neem nieuwe startnummers en een streamer mee zodat de auto afgemaakt kan worden.

 

078.jpg084.jpg

 

Na de keuring is het de hoogste tijd om wat te eten te halen, dit is nog een kleine uitdaging omdat er al van alles dicht is. Maar tegen negen uur zitten we aan een patatje in de pitbox. Ik kom er achter dat ik een aantal zaken ben vergeten in te laden…. Het pitbord, de lekbak en ook de startkabels zijn niet meegekomen. Het pitbord kunnen we missen en de rest kunnen we gelukkig lenen van onze pitbox-genoot Bas Roos J.

 

De volgende ochtend maken we de laatste zaken aan de auto’s klaar en staan Arno en ik als eerste op het programma om te gaan rijden. Andre is heel vroeg opgestaan en komt samen met zijn dochter ’s ochtends de pitbox ook binnen. Voor het eerst met zijn racer in wgb-kleuren op een wedstrijd bij de DRNT. Jarige Sandy, Geert en ook Dennis komen niet veel later ook de pitbox in gelopen.

 

092.jpg

094.jpg

101.jpg

 

De vrije training verloopt redelijk rustig net als de tijdtraining. Arno merkt verschil door zijn nieuwe onderstel, de auto ligt een stuk stugger op de weg. Ik blijf niet gelukkig met de remkracht van de auto. De tijden zijn redelijk maar niet echt goed (2:06). Dik is niet tevreden met zijn nieuwe motor. Het eerste deel van de ronde loopt deze redelijk en daarna lijkt die de noodloop in te gaan. De rondetijden blijven achter bij de verwachtingen en het gevoel is niet goed. Andre rijdt lekker zijn ronde en zit goed in zijn ritme, hij traint dan ook de eerste tijd in de sportklasse.

 

105.jpg

 

De eerste wedstrijd start is als 6e en het gaat redelijk. Ongeveer halverwege de wedstrijd raak ik mijn achterkant kwijt in hugenholtz, de racer stuitert het gras op en gelukkig kan ik hem uit de vangrail houden. De curbs zijn daar vrij hoog en ik zie rook onder mijn motorkap en bij mijn versnellingspook opstijgen. Ik vertrouw het niet en parkeer de racer achter de vangrail en wacht tot de wedstrijd afgelopen is waarna ik voorzichtig terug rij naar de pitbox. Arno heeft tijdens deze eerste race een e30 van dichtbij bekeken waardoor hij enige averij heeft opgelopen. Dik start ondanks zijn mindere gevoel nog redelijk vooraan in het veld. Het komt echter met de zelfde klachten terug als na de trainingen. Andre doet zijn ding en rijdt soepel rond en behoudt zijn eerste positie.

 

42.jpg43.jpg44.jpg46.jpg47.jpg49.jpg

 

Terug in de pitbox wordt de auto bekeken. Er lijkt motorisch niks mis te zijn. Ik plak de voorbumper zodat deze niet kan blijven hangen als ik straks weer ga rijden. We kijken ook nog even naar de remmen maar deze veranderen niet qua werking.

En dan is het tijd voor de laatste wedstrijd voor een ieder van de dag. Ik mag op de 37e positie starten. Na een ronde of 8 lig ik op de 25e positie en besluit ik te stoppen. De auto houdt in omdat er volgens zijn idee niet genoeg benzine in zit; een ketstank zou hier verandering in kunnen brengen. Het is overigens wel een vreemde gewaarwording als je gas geeft en de racer niet reageert. Mijn stop is mede ingegeven door het feit dat ik Arno al twee ronden lang tegen de bandenstapel in de audi S zie staan. Helaas krijg ik geen contact met Arno en krijg daardoor ook geen duim of het oke met hem is. Ik meld het verhaal bij Dik die straks mag gaan starten zodat die weet waarom Arno mist en waarom ik niet meer langskom. Arno wordt van het circuit gezet en komt wat later terug bij de pitbox. Nu blijkt het nut van onze grote gereedschapskarren. Alle onderdelen die benodigd zijn om Arno weer terug te kunnen laten rijden zijn aanwezig en zo staat de auto dan ook bij aanvang van de terugreis klaar voor gebruik.

 

130.jpg150.jpg

 

Dik rijdt zijn laatste wedstrijd en blijft overall ontevreden over hoe de racer presteert. Hij houdt het dan ook voortijdig voor gezien. Een droeve uitkomst: 3 van de 4 WGB-ers finishen in de pit. Gelukkig houdt Andre onze eer hoog en finisht als eerste in de sportklasse. Tegen zeven uur gaan we naar de prijsuitreiking om Andre te bejubelen. En zo gaan we in colonne weer onderweg richting het zuiden.

 

151.jpg153.jpg