7 augustus 2010 DNRT Wedstrijd, Circuit Park Zandvoort
Voordat
we zover waren om te gaan racen waren er wat obstakels te nemen. Voor Dik zijn
auto moesten onderdelen gemaakt worden en enkele besteld, daarnaast mochten we
nog genieten van onze vakantie en werd de tijd heel erg kort om de GTR gereed
te krijgen voor de wedstrijd van 7 augustus.
Na vele opties overwogen en bekeken te hebben uiteindelijk Marcel
gevraagd of we gebruik mochten maken van zijn genereuze aanbod om zijn e30M3 te
lenen voor de wedstrijd. En zo gebeurde het dat de auto bij Marcel werd
opgehaald en deze gereed werd gemaakt voor de wedstrijd. Dik (en ook ik) waren
direct weer helemaal verliefd op het schitterende geluid van de e30M3, waarom
hebben we die auto eigenlijk ooit weg gedaan?? Anyway, Dik ging aan de slag en
haalde hier en daar onderdelen op om de auto weer redelijk terug te krijgen in
“zijn” setting. Grappig om zo te speuren naar deze zaken en ze ook te vinden en
weer tijdelijk in te kunnen bouwen in een e30M3. Iedereen die heeft meegewerkt
om dit alles voor elkaar te krijgen, bedankt en met name natuurlijk Marcel!
En
zo gebeurde het dat wij op vrijdag 6 augustus onderweg gingen met 2 racers en
Geert (met racer) en Rudy richting Circuit Park Zandvoort. Het weer is heerlijk
en het zonnetje laat zich lekker zien. Aangekomen op Zandvoort kunnen we kijken
naar de rijders bij vrijrijden. Na een tijdje krijgen we de sleutel van de
pitbox en kunnen we de auto’s afladen en de pitbox inrichten. Arno komt later
maar heeft besloten niet te rijden omdat hij niet beschikt over goede
regenbanden. Achteraf gezien een heel wijs besluit. Ook Ruud komt later op de
avond naar Zandvoort om ons morgen te ondersteunen. Al met al gaan we tegen 7
uur naar de keuring met de 3 auto’s die zullen rijden. De inschrijving en
keuring verloopt soepel en vlot. Bij het terugrijden hoor ik een raar geluid
aan mijn auto. Geert rijdt er later even mee en vindt het ook niet lekker
klinken. Dus de auto achter omhoog gekrikt en checken wat het kan zijn. Na wat
testen en kijken blijkt het feit dat er geen veertjes op mijn achterremblokken
zitten dit geluid te veroorzaken, niks aan de hand dus, pfff. Dik en Geert
passen nog wat zaken aan, aan de M3. Alles is klaar voor morgen dus we kunnen nu
rustig wat drinken met de hele groep.
Zaterdag
ochtend horen we voor de wekker gaat al getik van de regen, dit voorspelt het
begin van een zeer natte dag. Ik mag in de toerklasse starten om 9 uur met de
vrije training. Het is dan nog een droog en ik rij een 2:08 waarover ik niet
ontevreden ben. Dik is na een paar ronden al weer binnen met de auto, deze moet veel meer sporing krijgen. Dus wordt er
geboord en geschroefd en test Dik de auto later weer, dit voelt een stuk beter.
Geert draait ook zijn eerste ronden en zo is de kop weer van de dag af.
De
tijd training is een stuk lastiger, er ligt bovenmatig veel zooi (vloeistoffen)
op de baan en aangezien het nat is geworden schuiven er op allerlei plekken
mensen van de baan. Ik kom niet in mijn ritme maar Dik heeft het prima naar
zijn zin en hij zet dan ook de eerste tijd neer en eindigt zijn sessie in het
grind van de Tarzan. Ik kom met een zeer beroerde 2:37 niet verder dan een 20
plaats….. Geert is iets later aan de beurt en laat zijn auto ook even kennis
maken met het grind van Tarzan, gelukkig kan hij er zelf weer uitrijden. Beide
hebben geen schade dus er is verder niks aan de hand.
Tijdens
de lunch is het tijd voor de briefing. Het is droog als we gaan starten met de
eerste wedstrijd, dus Dik en ik vertrekken op slicks. Dik start vanaf de
laatste plaats en ik vanaf de 19e plek. Vanaf ronde 4 is het raak de
regen begint de komen, de laatste vier ronden is het gewoon NAT en is het
rijden op slicks een uitdagende bezigheid voor mij. Dik heeft het prima naar
zijn zin en rijdt zijn auto rustig naar de 7e plaats toe. Ik moet
genoegen nemen met een 14e plaats maar ben erg blij dat ik de auto
heel in de pitbox kan parkeren, overigens ben ik wel trots op mijn 2:34 op
slicks in de volle regen ;-). Geert heeft daarna een echt natte race dus die
kan starten op zijn intermediates. Tijdens de laatste wedstrijd, die Dik
wederom vanaf achter start, is het duidelijk we kunnen op nat weer banden naar
buiten. Voorafgaand hebben we ook mijn demping nog flink zachter gezet. Ik heb
een goede start en pak direct een aantal mede racers nog voordat we bij Tarzan
zijn. Ik rij lekker door en haal nog wat mensen in wat uiteindelijk in een
vijfde eindpositie resulteert. Dit doe ik met een snelste ronde van 2:25 op mijn
regenbanden. Dik heeft na anderhalve ronde in deze wedstrijd geen kachel en
ruiterwisser meer, hij rijdt de race wel uit maar kan door het beroerde zicht
niet veel inhalen. Geert rijdt de laatste race voor het WGB racing team op deze
dag. De dag is flink uitgelopen en pas tegen half acht lukt het ons om te
vertrekken vanaf circuit park Zandvoort. We hebben een goede geslaagde dag
gehad met veel leerzame ervaringen. Nu lekker naar huis voor een warme douche.
***** helaas,
hebben we nog niet meer foto’s deze volgen binnenkort *********
Met
dank aan Bebocars (Jp) hierbij twee foto’s van mij.
Met dank aan Joost Kooi
de volgende foto’s