5 november 2010, Circuit van Zolder.
Na
een drukke week slagen Dik en ik erin donderdag de voorbereidingen te kunnen
doen voor de circuitdag. Halverwege de dag vertrekken wij dan ook met oprijwagen en bus. Mijn auto blijft thuis en alleen de racer
van Dik is mee. In Zolder is het bijzonder stil, er is geen vrije training deze
donderdag zoals gebruikelijk is. Ik zoek bij aankomst de ingang van hotel de
Pits, over de loopbrug op naar de overkant. Helaas blijkt het hek op slot en
kan ik onverrichte zaken terug naar het circuit. Gelukkig kan ik daar een
sleutel lenen en op die manier inchecken bij de Pits. Dik rond de laatste zaken
af bij de administratie en tegen vier uur kunnen wij onze pitbox al gaan
inruimen. Ruim op tijd zijn we klaar en niet veel later komt ook Loek al aan. Hij is duidelijk de eerste die de reeks laat
starten. We zorgen ervoor dat iedereen zijn pitbox in kan en zodoende komt
alles in de voorbereiding klaar voor morgen. Geert, Ruud en Sandy komen tegen
een uurtje of half negen ook aan. We eten en drinken nog gezellig wat waardoor
het al snel later is dan we dachten. We doen nog een rondje over de paddock en
zingen om 12 uur voor Michael die nu echt jarig is. Samen met Kissie smeten we uiteraard een grapje zodat de volgende de
dag de auto voorzien was van een slinger om de rolkooi. Na een lekker warm bad
is het om 1 uur echt tijd om te gaan slapen, morgen starten we natuurlijk weer
om 7 uur met de inschrijvingen.
Na
een kort nachtje komen we al vroeg weer binnen in de Otobar,
uiteraard is Ludo er al en krijgen we heerlijk koffie en thee. Arno is er ook
en gezamenlijk doen wij weer de inschrijvingen deze ochtend. Ondertussen worden
er ook auto’s gekeurd en maakt iedereen de laatste zaken in orde. Om kwart voor
negen is het tijd voor de briefing waarna al snel de transponders worden
uitgedeeld. Na het plaatsen van de transponders gaan de eerste al de baan op.
Het circuit is vrij glad en geeft niet veel grip is een algehele mening van de
rijders. Ik blijf bijna de hele ochtend nog bezig met van alles en nog wat.
Arie en Jannie zijn er in de ochtend al vlot, zij
zijn gekomen om te fotograferen. Wij zijn hier uiteraard heel blij mee. Ook
Joost en Vincent waren weer present met hun camera’s, dat is toch wel heel erg
leuk. Geert had net als mij geen auto bij zich dus er waren maar twee in kleur
gespoten WGB auto’s op de baan te vinden. Andre rijdt nog in zijn oude
vertrouwde kleur maar reed wel weer lekker rond.
Na
een heerlijke lunch komt mijn zus ook nog kijken en rijdt Arie met Dik mee over
het circuit. Zijn commentaar: “Dik rijdt niet die racet”. Helaas wordt het
vanaf half 3 ook enigszins nat op de baan. Ruud gaat niet lang na de lunch met
Jaap als instructeur naast hem naar buiten helaas is wordt het een korte stint.
Voor de kanaalbocht heeft de e30 met zijn neus de bandenstapel redelijk hard
geraakt. Dik belt en al vlot staat de oprijwagen bij
Ruud om de racer op te laden.
Gezien
het weer komt het er voor Annick niet meer van om mee te rijden met Dik. Met Arno
gaat het ook niet helemaal goed, hij rijdt zijn waterpomp kapot.
Ik
had het aanbod van JP staan om nog eens in mijn oude lila te rijden en wat is
er leuker als je eigen auto thuis is toch wat rondjes te kunnen rijden. De auto
lijkt niet meer op mijn oude vertrouwde lila van destijds. Na twee rondjes
buiten kom ik binnen om de demping fors anders te laten zetten. Voluit met
andermans auto is niet wat ik wil, dus beheerst en netjes rijdend draai ik nog
twee ronden. Nog iets bijstellen en dan de laatste twee ronden, de tijd is niet
snel maar een ding is zeker de auto is niet meer de auto zoals ik hem ken J. Jp
dank voor deze mogelijkheid het was erg leuk!
De
dag wordt natter en natter en het aantal auto’s op de baan loopt wat terug.
Gelukkig zijn de stoppers zo attent dat ze niet vergeten hun transponder bij
ons te brengen. Met als resultaat (buiten en lang zoek zijnde transponder) wij
zonder bellen de koffers weer compleet kunnen afleveren bij het circuit. We
eten met de groep nog wat bij de Otobar en rijden
daarna terug naar Nederland. Wij kunnen terug kijken op een goede dag en rijden
moe maar voldaan terug. Nu op naar de laatste dag van het jaar op 9 december op
de CPZ.