5-7 juni, SuperRaceWeekend DNRT op Zandvoort

 

Op vrijdag 5 juni laden we de laatste spullen in en gaan we iets na de middag onderweg naar Zandvoort. Deze keer met de grote kar met daarop de autos van Dik en mij en Geert volgt met aanhanger en zijn racer. Geert gaat dit weekend voor het eerst meerijden in de competitie sinds het behalen van zijn licentie in maart van dit jaar. Dennis is ook al met ons mee en zo gaan we onderweg. Uiteraard tanken we weer net voor Haarlem de autos en de jerrycans Op Zandvoort aangekomen zien we dat het er aardig vol begint te lopen. Al snel loop ik naar Ria om te vragen welke pitbox we hebben samen met Bas; maar helaas er is er geen! Na wat bellen en doen hebben we het voor elkaar vanaf vanavond kunnen we in een pitbox. De partytent die Ruud snel had gescoord kan dus na het weekend weer terug naar de gammaJ. Om 7 uur is het tijd om in te schrijven en te keuren. Na het keuren plaatsen we de autos bij de pitbox en halen we ook de andere spullen op. Al snel staan alle zaken binnen en is het eerst tijd om te gaan eten. Sandy is er inmiddels ook en ook die gaat lekker mee eten. Tijdens het eten belt Bas hij is ook aangekomen. Niet veel later pakken we met vermeende krachten de bus van Bas uit en is de pitbox goed gevuld met 4 autos en alle andere benodigdheden voor het weekend. Dennis heeft inmiddels zijn tentje opgezet en ook alle andere zorgen ervoor dat hun slaapplaatsen gereed komen. Daarna is het natuurlijk tijd om wat te drinken en daarna heerlijk te gaan slapen.

 

Zaterdagochtend mogen Geert en ik al om 9 uur rijden voor de kwalificatie. Geert gaat erg lekker en zet een mooie tijd neer. Ik ga iets minder hard maar ben niet ontevreden. Direct na ons gaat Dik de baan op, hij komt echter na 4 ronden al naar binnen, wat zal er aan de hand zijn? Maar er is niks aan de hand, hij heeft 2 minuten rond gereden en vond het voldoende, hij kwam in verkeer terecht. Pff gelukkig maar, we starten in ieder geval niet met schade o.i.d.

 

Om 12 uur is het tijd voor Geert en mij om te gaan kwalificeren. Geert doet het goed en mag zijn eerste officiele wedstrijd beginnen op de achtste positie! Zoals de laatste tijd wel meer gebruikelijk voor mij sta ik zo n beetje halverwege het veld. Mijn tijd blijft gelijk aan die in de vrije training. Dik verliest ook wat tijd en komt net iets boven de 2 minuten uit. Dan is het eerst tijd om wat te eten en wat te babbelen met deze en gene. Inmiddels is Mijndert en Alex en een vriend zijn inmiddels ook aangekomen en kijken gezellig rond in de pitstraat.

 

Pas tegen 3 uur mogen Geert en ik de baan weer op. Geert krijgt de smaak te pakken en behoud zijn achtste positie, super om te zien dat het zo goed gaat voor het eerst in een echte wedstrijd. Ook ik behoud mijn positie en rij gelukkig nog iets van mijn rondetijd af. We komen weer een beetje in de richting zullen we maar zeggen. Dik doet het wat dat betreft beter en hij klimt 6 plaatsen naar voren. Het lijkt erop dat hij nu echt de smaak te pakken krijgt met de GTR. En dan zit de eerste dag van het Super Race Weekend en qua rijden al weer op, achteraf toch weer snel gegaan. Morgen nog twee wedstrijden en dan is het al weer over. We eten s avonds gezellig met zijn allen bij de Zandvoorter. Ik ga op tijd naar mijn bed want ik ben snot verkouden geworden om een of andere reden. Het duurt echter nog tot veel later voor het rustig wordt op het circuit.

 

 

 

Zondagochtend lekker douchen en direct de race-overall aan. Vervolgens de auto klaar maken weer voor de eerste wedstrijd, even alle vloeistoffen nalopen, wielen natrekken en de banden op spanning. Netjes op tijd staan Geert en ik voor tienen al weer klaar op de bavaria paddock. Iets over tienen start onze wedstrijd. Geert heeft nog steeds de smaak te pakken en schuift gedurende deze wedstrijd op naar voren, hij eindigt uiteindelijk als vijfde. Met mij ging het bij de start tot vodafone erg goed, zes posities naar voren. Echter mijn banden waren nog niet optimaal warm en ik zat op het ruwe asfalt bij vodafone waardoor ik in een spin kwam. Aangezien ik midden in het veld aan het rijden was, was het voor al mijn mede-rijders mogelijk om mij heen te draaien. Twee aardige klappen volgden, gelukkig kon ik zelf terug rijden naar de pits. Daar waren al meerdere mensen omdat ze me niet meer voorbij zagen komen. Ik ben eerst naar Dik gelopen die al opgesteld stond voor zijn wedstrijd om aan te geven dat er met mij niks was. Dik kon hierdoor lekker gewoon zijn wedstrijd gaan rijden. Terug in de pitbox direct met Dennis bezig gegaan om al het glas te verwijderen. Dik reed ondertussen zijn wedstrijd. Bij terugkomst keek hij samen met Geert naar de auto en of ik de laatste wedstrijd nog zou kunnen rijden. Wat bleek, dit kon! Gelukkig hadden we een redelijk lange tussentijd dus hoefden we geen haast te maken. Hierdoor konden we tussendoor ook even gezellig praten met de familie Bosch (van Bosch polyester) die ook waren komen kijken, erg leuk.

 

Dan is het om iets over half drie voor Geert en mij tijd voor de laatste wedstrijd van Super Race Weekend. Geert gaat als een speer en sluit zijn goede weekend af met een nummer 1 overwinnen. Een mega goede prestatie! Mijn rondetijden laten te wensen over maar ik heb leuke gevechten. Achteraan starten en dan naar voren rijden is toch lastiger dan verder naar voren starten. Uiteindelijk eindig ik 4 posities verder naar voren dan ik zaterdagmiddag was geëindigd. Dik mag nog later dan ons de baan op, tegen vijf uur. Het weer is onbestendig en het is de vraag of het droog blijft. Sommige komen op regenbanden aan, andere op slicks. Wij staan met volledige groep op de bavaria paddock met regenbanden en alle andere gereedschappen klaar om nog te wisselen mocht het nodig zijn. Vlak voor het moment dat Dik de baan op mag lijkt het erop dat de regen door gaat zetten. Met vereenden krachten wisselen we alle banden, Dik staat nu ook op regenbanden. Vele van zijn mede-rijders verdwijnen van de paddock en gaan terug om als nog regenbanden te halen. Helaas voor Dik start te wedstrijd te laat waardoor meer mensen op tijd terug zijn en hij minder posities kan winnen doordat wij op de paddock hebben gewisseld L. Omdat de GTR geen kachelunit meer heeft is het zeer de vraag of Dik goed zicht gaat houden tijdens de race. Het lijkt in eerste instantie goed te gaan maar na het opstellen op de startlijn blijkt bij Tarzan al dat het zich heel snel afneemt. Dik neemt gelukkig geen risico en komt na een korte ronde terug in de pitbox.

 

We ruimen alles op en zijn allemaal moe maar kijken terug op een zeer geslaagd weekend. (Meer foto’s volgen later)

 

Start opstelling van de Sportklasse met Dik op de derde positie.