5 april
2009, 1e wedstrijd DNRT op Zandvoort
Op
zaterdagmiddag vertrekken wij richting Zandvoort, dubbele kar en bus mee. Op
Zandvoort is het erg fris er staat een goede wind en in niets lijkt dit om het
mooie weer van vrijdag. We kletsen met deze en gene.
Op 7 uur kunnen we keuren dus mooi op tijd staan wij in de rij om ons in te
schrijven en de autos alvast te laten keuren. Als we
hiermee klaar zijn is inmiddels onze pitbox ook beschikbaar en kunnen we de autos mooi binnen zetten. Samen
met racemaatjes gaan we daarna eerst eten bij de Zandvoorter.
Als we nagenoeg klaar zijn belt Bas Roos, hij is inmiddels
ook aangekomen. We treffen hem bij de pitbox en met vereende krachten lossen we
onze en zijn bus. Alles staat klaar en dus is er tijd om even bij te praten.
De
volgende ochtend zijn we op tijd op het circuit en om 8 uur zijn ook Geert en
Dennis er. Het is nog aardig mistig en daardoor zie je einde van het rechte
eind niet eens. Ik zou als eerste groep starten maar deze wordt iets uitgesteld
vanwege de mist. Tegen half 10 mag ik de baan op en rij ik voorzichtig mijn
eerste rondes, het is nog glad op de baan door het vocht van de mist. Het loopt
niet lekker en ik heb er geen goed gevoel bij. Terug gekomen in de pits meld ik
dit ook. Bas geeft aan dat bij het vervangen van de remblokken hij ook heeft
gezien dat mijn achterrubbers op zijn, deze moeten dus
voor de volgende keer vervangen worden. Dan is het
tijd voor Dik om de baan op te gaan. Wij zijn allemaal erg benieuwd hoe het nu
zal gaan met de temperatuur in de banden. Jp en Rudy zijn inmiddels ook
gearriveerd. Ook Dik komt niet al te enthousiast terug.
Doordat
Dik en ik in verschillende klassen rijden ben ik al startklaar als hij
terugkomt. Nu is kijken wat de auto doet. Hij voelt beter aan maar het tempo is
er nog niet helemaal. Ik kwalificeer voor een 17e positie. Dik en ik kunnen na deze sessie ook even met elkaar praten omdat er
twee groepen tussen ons in rijden. Dik maakt zich klaar om weer te gaan rijden
en daarna zal het middagpauze zijn met een rijdersbriefing. We luisteren naar het verhaal van Martin
die weer even alle puntjes op de spreekwoordelijke i zet samen met de andere wedstrijdleiders.
Na een broodje is het voor mij alweer tijd om me klaar te maken voor de eerste
wedstrijd.
De
eerste wedstrijd heb ik een leuk gevecht met een e30 modified, we blijven aan elkaar gewaagd
gedurende de hele race. Dit betekent dat je de hele tijd alert moet zijn en met
volle concentratie blijft rijden. Uiteindelijk rij ik nog een 2:11 waar ik tevreden
mee ben. De volgende race start ik op wederom op de 17e positie,
niks gewonnen niks verloren. Dik heeft tijdens de
pauze samen met Geert de instellingen van de m3 weer terug gezet van na voor
het testen afgelopen donderdag. Nu maar eens kijken wat dit gaat brengen
tijdens de eerste wedstrijd.
Als
Dik klaar is kan ik me alweer klaar gaan maken voor de laatste race van de dag.
Het gaat deze keer niet lekker en ik kom niet in mijn ritme. Bepaalde
bochtencombinaties lijken wel steeds slechter te lopen, afijn een leerzame
gezellige leuke dag met niet al te beste resultaten. Dik kan pas heel laat aan
zijn laatste race beginnen omdat er eerst een code rood is bij de supersport en
vervolgens een mega olie spoor wordt getrokken vanaf de hugenholtz tot aan het
scheivlak. Het gaat in deze wedstrijd ondanks alle olie op de baan beter voor
Dik. Hij sluit de dag dan ook positief af. De volgende DNRT wedstrijd is pas
tijdens het superraceweekend in juni. Dus de
competitie ligt weer even stil.