2 april 2009, testdag DNRT op Zandvoort

 

Nadat Dik vrijdag 27 maart samen met Geert de nieuwe m3 heeft getest hebben we helaas een racer met kapotte motor. De dagen erna wordt er veel gepraat en gekeken. Wat gaan we doen en wat is slim. Het besluit valt en er komt een nieuwe m3 motor in de nieuwe racer van Dik. Op Zondag 29 maart wordt er dan ook al druk gesleuteld door Geert, Dik en Dennis. Het resultaat is dat de motor er aan het einde van de dag eruit is.

 

Op maandag gaat Dik bij Bas Roos aan de gang om de nieuwe motor klaar te maken voor de racer. s Avonds zijn Geert en Dennis ook weer van de partij en wordt de motor in de racer getakeld. Op dinsdag maakt deze zelfde groep het karwei af en s avonds loopt de motor! Dit is natuurlijk een super snel resultaat, alles te danken aan de mega inzet van alle drie de heren.

 

Op woensdag wordt dan ook de kar geladen voor de eerste testdag met twee wgb racers. Donderdag in de vroege ochtend vertrekken we dan ook met zijn allen richting Zandvoort. Het is toch wel een heel mooi gezicht zo’n aanhanger met twee racers.

 

 

Vandaag hebben we nog geen pitbox maar dat mag de pret niet drukken. Het is fris en we zijn blij met onze winterjassen maar het zonnetje doet zijn best. In de ochtend rijden we twee test sessies. Het is erg druk op de baan aangezien de A en B groep zijn samengevoegd, helaas hebben we daardoor ook meerdere keren code 60 en zelfs rood. Dik zijn nieuwe motor loopt nog niet naar zijn zin, de instellingen van het onderstel wordt veranderd en er wordt getest of dit betere resultaten tot gevolg heeft. Ook Dennis en ik zetten samen de instellingen van mijn auto om, voor wat harder, aangezien ik voor mijn gevoel over mijn voorkant blijf draaien. In de middag blijkt dat dit helpt. Tijdens de laatste sessie in de middag worden de groepen gesplitst en is het een stuk fijner rijden op de baan.

 

 

 

 

Geert naast Dik bij de racer wachtend tot er weer gereden kan worden.

 

 

 

Op de achtergrond zie je wgb racing 2 op de paddock staan.

 

 

 

 

 

In de middag gaat het met mij beter, ik heb meer grip en ook het idee dat het vlotter gaat. Helaas is de batterij van mijn laptimer leeg en kan ik zodoende geen rondetijden zien. De baan is overigens ontzettend smerig, er blijven zaken tegen de onderkant van je auto spatten en ook de grip is helaas regelmatig ver te zoeken omdat er olie en koelvloeistof op de baan ligt. Dik is nog zoekende naar warmte in zijn banden en krijgt de afstelling nog niet goed.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aan het einde van de dag kunnen we tevreden terug kijken, de nieuwe motor heeft het goed gehouden en ik heb de instellingen van mijn onderstel beter kunnen afstellen. En dan is het tijd om de spullen weer in en op te laden en naar huis te gaan. Zondag is het tijd voor de eerste wedstrijd van het seizoen 2009.