2 april
2009, testdag DNRT op Zandvoort
Nadat
Dik vrijdag 27 maart samen met Geert de nieuwe m3 heeft getest hebben we helaas
een racer met kapotte motor. De dagen erna wordt er veel gepraat en gekeken. Wat
gaan we doen en wat is slim. Het besluit valt en er komt een nieuwe m3 motor in
de nieuwe racer van Dik. Op Zondag 29 maart wordt er
dan ook al druk gesleuteld door Geert, Dik en Dennis. Het resultaat is dat de
motor er aan het einde van de dag eruit is.
Op
maandag gaat Dik bij Bas Roos aan de gang om de nieuwe motor klaar te maken
voor de racer. s Avonds zijn Geert en Dennis ook weer
van de partij en wordt de motor in de racer getakeld. Op dinsdag maakt deze
zelfde groep het karwei af en s avonds loopt de motor! Dit is natuurlijk een
super snel resultaat, alles te danken aan de mega inzet van alle drie de heren.
Op
woensdag wordt dan ook de kar geladen voor de eerste testdag met twee wgb racers. Donderdag in de vroege ochtend vertrekken we
dan ook met zijn allen richting Zandvoort. Het is toch wel een heel mooi
gezicht zo’n aanhanger met twee racers.
Vandaag
hebben we nog geen pitbox maar dat mag de pret niet drukken. Het is fris en we
zijn blij met onze winterjassen maar het zonnetje doet zijn best. In de ochtend
rijden we twee test sessies. Het is erg druk op de baan aangezien de A en B
groep zijn samengevoegd, helaas hebben we daardoor ook meerdere keren code 60
en zelfs rood. Dik zijn nieuwe motor loopt nog niet naar zijn zin, de
instellingen van het onderstel wordt veranderd en er wordt getest of dit betere
resultaten tot gevolg heeft. Ook Dennis en ik zetten samen de instellingen van
mijn auto om, voor wat harder, aangezien ik voor mijn gevoel over mijn voorkant
blijf draaien. In de middag blijkt dat dit helpt. Tijdens de laatste sessie in
de middag worden de groepen gesplitst en is het een stuk fijner rijden op de
baan.
Geert naast Dik bij de racer
wachtend tot er weer gereden kan worden.
Op de achtergrond zie je wgb racing 2 op de paddock staan.
In
de middag gaat het met mij beter, ik heb meer grip en ook het idee dat het
vlotter gaat. Helaas is de batterij van mijn laptimer leeg en kan ik zodoende
geen rondetijden zien. De baan is overigens ontzettend smerig, er blijven zaken
tegen de onderkant van je auto spatten en ook de grip is helaas regelmatig ver
te zoeken omdat er olie en koelvloeistof op de baan ligt. Dik is nog zoekende
naar warmte in zijn banden en krijgt de afstelling nog niet goed.
Aan
het einde van de dag kunnen we tevreden terug kijken, de nieuwe motor heeft het
goed gehouden en ik heb de instellingen van mijn onderstel beter kunnen afstellen. En dan is het tijd
om de spullen weer in en op te laden en naar huis te gaan. Zondag is het tijd voor de eerste wedstrijd van het seizoen 2009.