wgblogocompleetklein

 

6 april DNRT wedstrijd Circuit Park Zandvoort

 

 

Het voorbereiden van de dag begint al op tijd. Zaterdag 30 maart bouwt Ruud een korter diff onder mijn auto. Dit is het oude diff van Dik, dan kunnen we kijken of dit werkt. Als Ruud klaar is met de ombouw wil de auto niet meer lopen…. Op zondag kijkt Dik naar de auto en ondersteun ik met wat hand en span dingen, al snel is de conclusie daar, de benzinepomp krijgt geen stroom en daardoor loopt deze niet. Een andere zekering maakt de zaak weer lopend. Ruud komt later die dag nog om alle gereedschapsspullen weer in de karren te krijgen zodat we volgende week zo kunnen laden en naar Zandvoort af kunnen reizen.

 

Vrijdag 5 april, Dik haalt stickers die nog op mijn auto mogen komen. Ik laad ondertussen de bus en zoek de laatste zaken bij elkaar. Rond het middag uur denken wij de auto “even” op de kar te zetten. Helaas blijkt na een tijdje lopen de auto spontaan te stoppen, grr. Oké het euvel is dus niet verholpen met de nieuwe zekering. We (Dik) voorziet de auto van een bypass en zo krijgt de brandstofpomp toch voeding. Hierna wordt de auto even getest en deze blijft lopen dus klaar om op de kar gereden de worden. Alles staat klaar om morgen vroeg richting Zandvoort te gaan.

 

 

Zaterdag 6 april onze wekker loopt al vroeg af en om half 6 zitten wij in de auto onderweg naar CPZ. Niet onze gewone weg want daar zijn werkzaamheden dus via de andere kant, daar aangekomen hebben ze de oprit naar de A15 afgesloten! Lekker handig dus eerst de verkeerde kant op, keren bij een afslag verder (10 km), en weer terug rijden. Afijn we zijn onderweg en zonder veel vertraging komen we rond 7 uur aan op CPZ. Ik stap na de tunnel direct uit en schrijf me in. Bij de inschrijftafel kom ik al de eerste bekenden weer tegen. Het is bitter koud maar we hebben er zin in.

 

We staan vandaag in de box bij Bas Roos. We pakken samen met Ruud de bus uit en al snel staat alles gereed. De auto staat op semi’s en daar laten we hem op staan voor de vrije training. En al snel is het tijd om aan te treden. De vrije training verloopt redelijk vlot en bij de audi S uitkomen word ik even duidelijk herinnerd aan mijn kortere overbrenging, even kwispelen en weer verder. Als ik terug kom in de pitstraat blijk ik een 2:00 gereden te hebben met zijn semi’s, dat is een nieuw persoonlijk record J. Uiteindelijk 7e van de 12 supersport rijders vandaag.

 

De stemming is positief en de slicks worden onder de auto gemonteerd, benzine wordt aangevuld en klaar staan we voor de tijd training. De tijd training verloopt niet zoals ik hoopte. Na Hugenholtz richting het Scheivlak komt de auto al in zijn begrenzer wat erg snel is. Na bos uit, waar ik nu in 5 uit kom, ben ik bij de ingang van de pitstraat wederom al in mijn toerenbegrenzer. De afgelezen top voor aan-remmen Tarzan is 195 zo’n 15 km langzamer dan met mijn oude diff. Met de semi’s is de topsnelheid gelijk alleen komen die doordat ze iets hoger zijn niet richting Scheivlak en “pas” bij de finishvlag plek in de begrenzer. Afijn mijn ronde tijd word er niet sneller door dus we blijven op 2:00 hangen. Ik vecht meer met de auto dus dat is op zich niet fijn en ook niet goed te verklaren.

 

Tijdens de pauze krijg ik andere achterwielen te leen van Jan, deze zijn iets hoger waardoor in minder snel in de begrenzer zou moeten lopen. Voor mijn eigen slicks en achter nieuwe Dunlops van Jan, tijdens de opwarm ronde hoor ik de banden bij de bochten linksaf aanlopen, aangezien ik de spullen te leen heb besluit ik niet op te stellen maar voor een snelle pitstop te gaan. De mannen schroeven binnen no time de slicks van Jan eronder uit en zetten de spacers weer terug gevolgd door mijn eigen slicks. Na twee ronden duik ik net voor de kop van het veld weer naar buiten. Oefenen en voelen hoe krijg ik mijn auto weer onder de magische grens van 2:00, ik vecht en boender rond maar kom niet aan een tijd onder de twee minuten. Ik ben en zal laatste blijven dus als ik een groep 944 voor me op zie duiken besluit ik naar binnen te gaan, ik kan hier niks meer winnen voor deze wedstrijd mijn voorganger is al tijden buiten zicht verdwenen. Teleurgesteld en enigszins boos kom ik terug in de pit, deze setup werkt niet met wat we aan spullen hebben.

 

We hebben nog een wedstrijd te gaan, gaan we voor een Coronel (voor slicks achter semi’s om zolang mogelijk uit de toeren te blijven) of gaan we voor rond op semi’s. Ik besluit tot het laatste. De auto word weer klaar gezet en nu wachten tot de start van de laatste wedstrijd. De zon komt terug en nemen dus met zonnebril plaats in de auto, kijken of dit het gaat brengen…..

 

 

De start, ook nu merk ik het diff goed, gedoseerd terug met het gas anders staan we direct in de muur, dit kost me een plek maar ala nu blijft de auto heel. Maar dan gas erop ik sta op semi’s dus moet nu mijn voordeel pakken ten opzichte van de slicks rijders die de eerste ronde meestal toch net iets minder grip hebben. Ik ga ervoor en al snel heb ik de eerste rijders ingehaald. Ik ben de rest van de wedstrijd in gevecht met een seat leon supercupra, en ben bij binnenkomst blij dat ik voor hem heb kunnen blijven.

 

We gaan aan de gang met de auto om de zaken weer beter op elkaar afgesteld te krijgen. Overall 9e was niet de plek waar ik op gehoopt had en ook voelt de auto aan als of er meer uit te halen is. Op 26 april maar goed testen en nog wat zaken proberen hopelijk komen we dan de volgende wedstrijd beter uit de verf. Iedereen die er was, dank voor de gezelligheid en graag tot een volgend keer!