Aanpassingen juni 2005

 

 

    

Een nieuwe Corbeau stoel, om aan de reglementen te kunnen voldoen. Duidelijk zichtbaar, het zesde gordelpunt dat door de zitting steekt. Lang op moeten wachten omdat er een brand was geweest in de fabriek, maar de moeite waard! Beter op hoogte om over het dashboard heen te kunnen kijken en comfortabeler. Frustrerend werk bij de inbouw, de rail en de breedte van de stoel gaven kopzorgen…

 

Rechts de ‘nieuwe’ 2,5 liter motor, een behoorlijk stuk pittiger dan de 2,3. Hij haalt met gemak de 200 kilometer per uur en in de tweede versnelling bij ’t optrekken zowaar wielspin… Weer een hoop werk voor Nico en C&C racing, het leek simpel, maar een type 1 en type 2 motor zijn qua elektronica niet één op één uitwisselbaar. Ergo; draadjes pluizen…  De oplettende kijker ziet ook dat er een nieuwe veerpootbrug (stabilisator stang) gemonteerd is. Dit scheelt een hoop bij het uitkomen van de bochten. Onder acceleratie uit de bocht komen veroorzaakt bij de e30 veel vervorming van de koets, dit wordt door de veerpootbrug opgevangen, waardoor er harder geaccelereerd kan worden. Op 25 en 26 juni aanstaande krijgt de herboren racewagen zijn vuurdoop op Zandvoort.

 

 

Omdat de 325i motor een oliekoeler heeft en een 323i niet, moest de oude plastic ‘lip’ vervangen worden door dit steviger exemplaar, tevens zijn de mistlampen verwijderd. Ziet er meteen een stuk minder lief uit ;-)

 

Binnenkort gaan we de auto van een mooi kleurtje voorzien. Hij gaat de kleur van deze webpagina krijgen, met donkerpaarse accenten. Hieronder een ruwe schets.