Opbouw Lila 2

16 mei en verder

 

 

Begin mei is Lila verkocht. Dit nadat er al langer met de gedachte gespeeld werd om een andere auto op te gaan bouwen. Enkele dagen nadat de koop was gesloten vonden wij een e36 325 bij C&C die als prima basis kan gaan dienen. De auto zag er nog goed uit.

 

 

 

 

Daarna wordt er druk overlegt hoe we de auto op gaan bouwen. Door alle gegevens samen te brengen komt er steeds meer lijn in, in zeer korte tijd. En dan wordt het concreet, de eerste zaken worden besteld en gekocht :-). De auto wordt namelijk voor meerdere doeleinden. Het idee is dat zowel Dik als ik er zo af en toe mee gaan rijden op de Ring en dat ik volgend seizoen weer volledig mee ga draaien bij de DNRT. Uiteraard zullen we ook andere circuit dagen van met name de BDC met deze auto gaan rijden.

 

 

Zaterdag 24 mei

 

We beginnen met het leeghalen van de auto. Dik en Arno hebben dit duidelijk meer gedaan en gaan dan ook vlot en efficiënt te werk. En zo wordt de auto binnen korte tijd een stuk lichter en leger.

 

 

 

 

Nu de grote zaken eruit zijn volgen de kleinere onderdelen o.a. deur bekleding en bitumen. Het schuifdak is inmiddels ook al uit de auto gehaald. Dik last dit er weer in zodat het dak weer dicht wordt ;-). Mooi om te zien dat ervaringen uit het verleden zoveel effect hebben op hoe zaken worden aangepakt. Er blijken wel wat meer draden in een e36 dan in een e30 te lopen.

 

 

 

Dik gaat later door met het schuren van de auto, deze wordt deze keer echt gespoten en niet gerold! Arno is net als ik nog bezig met het interieur verminderen. Na een dagje doorpakken is er al veel veranderd en ziet de auto er heel anders uit. En wat een extra gewicht kan je eruit halen. Zo zonder bumpers, spiegels en lampen doet het wat kaal aan. Later weer verder met opbouw, of is het nu afbouw, van de e36 ;-)

 

 

 

 

 

Zaterdag 31 mei

 

Vandaag gaan we verder met het verwijderen van de bitumen. De auto is nu echt leeg naar mijn idee. Volgens de experts kan er nog meer verwijderd worden, maar dat wordt van de winter waarschijnlijk.

 

 

Zaterdag 7 juni

 

Na het “aftuigen’ van de auto gaan we nu bezig met het afplakken van de auto zodat deze volgende week gespoten kan worden. Na instructies gaan we aan de gang.

 

 

Dinsdag 10 juni

 

De auto is vanavond in zijn basis kleur gezet J.

 

 

 

Woensdag 11 juni

 

Op de basis kleur worden lijnen aangebracht voor de andere kleuren die op de auto gaan komen. De neus wordt afgedekt wat deze blijft wit. Ook de tweede baan wordt in eerste instantie afgeplakt omdat deze een andere kleur krijgt dan de kont.

 

 

 

 

En dan is de eerste kleur aangebracht op de kont, bmw williams blauw en uiteraard wordt de bumper ook meegespoten.

 

 

De spuiter (Louis) aan het werk

 

Nadat deze kleur laag is gedroogd wordt de auto opnieuw beplakt zodat het blauw geen waas krijgt van de middelste baan.

 

 

En dan gaat de laatste kleur erop!

 

 

 

En dan kunnen de stukken papier eraf…….. en dan heeft de auto ineens drie kleuren J

 

 

 

 

Donderdag 12 juni

 

En dan is de mooi gespoten Lila 2 terug bij ons. Wat een beauty! Bijna zonde om hier mee te gaan racen….. nee hoor grapje! Omdat we erg benieuwd zijn hoe de stickers van de sponsors erop staan, beplakken we lila 2 aan de bijrijders zijde. Er missen er nog een paar maar die zullen snel volgen.

 

 

 

 

 

Maandag 16 juni

 

Het AST onderstel is afgelopen “super race weekend” door Bas meegenomen naar Zandvoort en aan ons overgedragen. Dik schroeft deze al vast onder één kant van de auto.

 

 

 

 

Geert is druk bezig met het verminderen van de bedrading binnen in de auto. En dit is wat er tot nu toe weg kon!

 

 

 

 

De draden worden weer netjes verpakt en dan heb je een groot verschil voor en na………

 

 

 

Tussendoor wordt de voorbumper verlicht en komen de lampen ook terug in de auto. En wat toont dat met 17 inch wielen eronder J.

 

 

 

 

Tot slot voorziet Dik een groot deel van de bestuurderszijde ook van stickers.

 

 

 

Lila 2 vertrekt eind van deze week naar Bas om voorzien te worden van een rolkooi maar daarover later meer.

 

Na twee weekjes kunnen we Lila 2 weer ophalen bij Bas. De kooi is Lila van kleur J, dus voor iedereen die dacht helemaal geen lila meer…… toch wel. De kooi zit erin en ook de schijven voor zijn vervangen. De sleutel van de auto vind het nu wel welletjes met al het plakband en breekt, gelukkig zit er nog een stukje aan en kan de auto toch de kar opgereden worden.

 

 

9 en 10 juli zijn Dik, Arno en Geert weer bezig geweest met de auto. De brandblusser erin, een sportstuurtje geplaatst,de draadboom netjes, spiegels paars gespoten, slicks op de goede velgen gedraaid en ga zo maar door. Het zoeken van de goede velgen is nog een redelijke uitzoekklus bij de auto. Het lijkt erop dat we de goede maat nu gevonden hebben. Deze week wordt er ook een mooie onderplaat gemaakt voor de stoel. Ik wil namelijk mijn corbeau stoel uit Lila meenemen. Deze stoel is echter erg breed om te plaatsen.

 

 

 

13 juli, deze zaterdag komen de stoel en de gordels in de auto, na wat modificaties lukt het om de stoel en de gordels juist te krijgen. Ik mag passen en de gordels worden afgesteld zodat ze voor mij goed staan. Deze actie had wat meer voeten in de aarde dan dat we aanvankelijk dachten…..

 

 

 

Lila 2 is er klaar voor, tijd om voor het eerst getest te worden op bdc dag in Zandvoort.

 


Home 2008