Nürburgring 30-09/02-10-2006

(an English version is found under the Dutch)

 

Doordat er een meet was van het M5 Board op de Ring ben ik afgelopen weekend 3 dagen op de ring geweest. De weersvoorspelling was voor zaterdag nog redelijk (de dag dat ik aan zou komen en niet zou rijden) en de dagen erna zwaar bewolkt en regen. Tegen deze voorspellingen in gingen de Toyo’s toch mee richting ring.

 

As there was an M5 Board meeting at the Ring last weekend I was on there for Sunday-Monday. The weather conditions weren’t looking very good however. The forecast for Saturday was all right but Sunday and Monday a lot off showers were expected. Despite the forecast we decided to bring along Toyo R-comps just in case the weather cleared.

 

Op zaterdag ochtend kreeg Lila haar final check. In het begin van de middag kwam Wout bij mij om vervolgens richting Ring te vertrekken. Steve was ondertussen de “Dikke Dame” aan het ophalen om die mee te nemen naar de Ring voor Dick. Vanaf de grens van Venlo gaan we gezamenlijk verder richting Ring. Wout stapt over en rijdt verder mee met de DD. Onderweg spelen we nog even met een rode Duitse e30, die bij het verlaten van de snelweg zijn duim opsteekt richting LilaJ. Buiten de wegwerkzaamheden cruisen we door Duitsland. We checken in het hotel om vervolgens leden van het Duitse en Internationale M5 board te ontmoeten in “het zwijn” in Adenau. Daar aan tafel tref ik ook Chris, die mij begroet met hé Lila…  Enige tijd laten voegen ook Dick en Miranda zich bij ons aan tafel en is de club compleet. Het weerzien van Kons en Farrell is gezellig. Ook met de nieuwe leden wordt snel kennis gemaakt en de sfeer is prima, iedereen heeft zin in de komende dagen. Francisco komt later ook nog binnen.

 

On Saturday morning Steve did the final check on Lila. Wout came to my place for a ride with me to Venlo, where we should meet Steve. Steve was driving the “Fat Lady” to the ring for Dick. Wout hopped in with Steve there on and the journey continued. On the German highway we played with another e30, thumbs went up when they were leaving the highwayJ. Besides the roadwork’s the trip to the Ring went smooth.  We checked in at the Hotel and went to “the Schwein” in Adenau. There we met up with a lot of members of e34M5.de and M5board. Also some members of the Dutch Nürburgring.nl board where present there. One of them greeted me with “Hi Lila….” So they know my cars nameJ!. After a short while Dick and Miranda were came in to complete the table. We dinner and a few drinks there before everybody went to their rooms to get some sleep. It was nice to meet up with Farrell and Kons again!

 

 

 

Op zondagochtend lijkt het weer een stuk beter dan voorspelt. Steve wisselt de banden van Lila en zo wordt er op Toyo’s richting ring vertrokken. Na wat warm rijden rond de ring wordt Lila direct de baan op geleidt. Ze voelt wat lichtvoetiger aan achter. Die dag rij ik zelf in totaal 5 ronden. Het bevalt mij prima met de Toyo’s op de Ring, het gaat vlot en soepel nadat ik wat gewend ben geraakt aan het lichtvoetige karakter van Lila. Een aantal bestuurders van snellere auto’s is minder blij met me…. Vooral het gezicht van een witte GT3 rijder toen ik op Dottinger Höhe mijn helm afzetten leverde wel een erg leuke reactie op. Reitse rijdt ook een ronde met me mee en kijkt hoe ik de lijnen op de baan neem. Ook Michel stapt voor twee ronden bij me in en is verbaasd over het tempo verschil met ongeveer een jaar geleden. Ondanks alle drukte is het gezellig op de baan en vermaak ik me prima als ik onderweg ben. Tijdens een sluitingen spot Jorrit mij en bellen wij terwijl hij op Dottinger Höhe staat en ik voor de rotonde in de file sta. Steve wisselt in de middag de achterremblokken van Lila voor me, deze waren aan de binnenkant totaal op.

 

On Sunday morning the weather is much better than the forecast had predicted. Steve takes the street tyres off Lila and puts on the Toyo R888. Lila is driven around to get some heat in her and then directly taken on to the track. The back of the car feels light with these tyres. I did about 5 laps on the Nordschleife today. The Toyo’s are doing fine, the laps are getting better and the speed is coming along nicely. It takes me a while to get confidence in the car’s light rear end. Not all drivers of faster cars then Lila are happy with me…. Especially one GT3 driver was not to pleased when I took off my helmet behind him on Dottinger Höhe J. Didn’t expected that a girl was following him since Wehrseifen in an e30. Reitse gets in for a passenger’s lap with me. He is looking for the right lines around the circuit while I’m driving the e30 round the track. I also take Michel out for two round, the last time he went for a lap with me was over a year ago, and he is amazed about the difference in speed since then. Steve changed the rear blocks of Lila in the afternoon. It was very busy but nice around the Ring. I really enjoyed my drives today. During a closure of the track Jorrit and I spoke each other over the phone, he is waiting on Dottinger Höhe while I’m next to him queuing on the road.

 

 

 

 

 

In de loop van de middag schiet ik Marius aan met de vraag of ik een ronde mee mag, ik wil dat wel eens meemaken. Helaas heb ik op dat moment geen helm dus de eerst ronde gaat rustig. De tweede ronde begint het wat te druppen en aan het einde van Hatzenbach 4 stoppen we om te vlaggen voor een engelse Subu die daar rond is gegaan. Hatzenbach 4 omhoog rennen is niet echt mijn hobby… pff dat valt nog knap tegen. Ondertussen regent het gezellig door en gelukkig komt Steve met Lila langs en krijg ik een jasJ. Na het vlaggen krijg ik een lift van de baanmannen naar de auto en word ik uitgebreid bedankt voor het vlaggen.

 

Marius droves past me on the Parkplatz and I asked him for a paxlap. He agrees and off we go. During the second lap it starts raining, and after Hatzenbach 4 we have to stop to flag for a Scooby who has done some offroading there…. While I was standing there in a t-shirt in the rain, Lila approached after a few minutes. Steve had taken Serge out in her and he stopped to hand me a jacket. That was a lot better in the rain then the t-shirt! I had to run up hill to get to the place where I wanted to flag, I can assure you running up Hatzenbach is not my thing………  After the flag situation is over I get a ride from the marshals to the car which saved me quite a walk. They thank us for stopping and flagging.

 

 

En daar gaan Marius en ik weer onderweg naar Breidscheid waar we Francisco treffen, ik leen zijn helm en vervolgens doen we nog anderhalve ronde met de Leon “samen”. Later die dag rij ik ook nog een ronde met Kons mee van het Duitse M5board.

 

After al this Marius and I go to Breidscheid where we meet Francisco. We do another lap-and-a-half with Francisco and his Leon behind us. Its very nice in the wet, not many cars on the track.

 

 

 

Teruggekomen op de parkplatz is het bijna tijd om voor de interne mens te gaan zorgen. Eerst langs het hotel om droge schoenen aan te trekken en daarna bij Marion en Werner  met de hele groep koffie te drinken. Vandaag is de groep nog verder uitgebreid met AndyV8, Raymond W, Serge, Robert en Andre W. aangehaakt in de ochtend. Na de koffie vertrekken we met de hele groep naar “die Alte Schöne”. Daar haakt Fabian ook aan om te eten, erg gezellig weer! Tegen énen gaat de groep uit elkaar voor een welverdiende nachtrust.

 

When I come back to the Parkplatz it’s almost time for dinner. Before that I wanted to change my shoes because these are all wet from walking in the grass to flag. After chancing we went to Marion en Werner where we meet up with the whole group enjoying some cappuccinos. Today AndyV8, Raymond W, Serge, Robert en Andre W. also joined in. After the coffees we went to “die Alte Schöne” for dinner. Farrell is already there and Fabian is sitting at the bar. He joined the group for diner, with was nice. Around one o-clock everybody went to there hotels to get some much needed sleep.

 

 

 

  

 

Op maandag is het weer nog steeds goed! Dit zat helemaal niet in de planning. De auto wordt warm gereden en de eerste ronde zou daarna volgen, zei het niet dat de er een baansluiting is als er aangekomen wordt bij de ingang van de ring……… Helaas blijkt dit de eerste sluiting te zijn van drie die dag. Er wordt daardoor vandaag erg veel gepraat en gekletst en een grapje uitgehaald met de achterkant van de Ringtaxi. Ergens halverwege de dag lukt het om een tweetal ronden mee te rijden in de Dikke Dame met Dick, mooi om te zien hoe er totale beheersing aanwezig is. Het zijn twee prima ronden en ik vermaak me prima naast Dick.

 

On Monday the weather is still OK to our surprise! Dick wanted rain, so for him the weather is badL. But I love it, no rain in sight! We took a detour to the Ring tot get Lila warm, but by the time we got to the Ring it’s closed for the first time that day. I total we get three closures that day. Due to all the waiting we talk a lot and some people are putting e34m5.de stickers on the back of the Ringtaxi…… On some moment when the track reopened I hopped into the Fat Lady for a few laps with Dick. These two rounds were very nice. The total car-control Dick has is fabulous! I did also a lap with Kons, that poor touring…..

 

 

 

De derde sluiting wordt een definitieve en om half 6 stopt dan ook het ringen voor deze keer. Lila wordt weer op haar straatbanden gezet, Steve neemt weer plaats in de DD en gezamenlijk rijden wij richting Nederland nadat wij bij Werner en Marion de leden van het Duitse M5 board dag te hebben gezegd. Bij Venlo treffen we Dick en Miranda, even auto’s tanken en weer verder. De wegen naar het westen en naar het midden van het land splitsen zich naar enige tijd en met alarmlichten wordt er afscheid genomen waarna ik doorrij naar huis. Tegen tienen ben ik thuis en heerlijk moe van een gezellig weekend ringen.

 

Around five thirty the speaker is informed us that the track stays closed for the rest of the day, so that’s the end of driving the Ring this time. Lila is put back on street tyres, Steve takes the Fat Lady and then we went back to Werner and Marion to say goodbye to the members of the German M5board. At Venlo we see Dick and Miranda again, putting some gasoline in the cars and on we went. Where the roads separate for the Middle and the West of the Netherlands we say goodbyes using hazard lights. Around 10pm at home, I’m very tired but had a great ring weekend with this special group of people. Hope to see you all again on the next Ringmeet!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Home 2006