Beschrijving: Beschrijving: Beschrijving: Beschrijving: Beschrijving: Beschrijving: Beschrijving: Beschrijving: Beschrijving: Beschrijving: Beschrijving: Beschrijving: Beschrijving: Beschrijving: Beschrijving: Beschrijving: wgblogocompleetklein

 

Verslag DNRT wedstrijd 20 oktober 2012, Circuit Park Zandvoort

 

Vrijdagmiddag starten wij de bus met de kar erachter om richting Zandvoort te gaan. Maar wat nu de kar blijft op zijn rem staan… bij het benzine station stoppen wij, eerst denken wij dat er enige smering nodig is maar een betere analyse door Dik brengt hem tot de conclusie dat er wat verbogen is. Het bandenijzer wordt uit de bus getrokken en ta da het probleem is verholpen door Dik. En daar gaan we weer verder onderweg. Op de weg is het verkeer gelukkig niet extreem druk door de komende vakantieweek. Als wij in Zandvoort aankomen stap ik bij het NH uit om vast in te checken. Dik kijkt wie er al zijn op CPZ maar dat zijn nog niet onze race-maatjes. Dus Dik haalt mij weer op en we gaan lekker eten bij de Boomerang. Altijd lekker en gezellig. Om iets voor achten vertrekken we daar om ons in te gaan schrijven. Dik land vast bij Peter en William in de camper terwijl ik me inschrijf. Nadat ik me ingeschreven heb zoek ik de conciërge op (Connie), zij helpt mij aan de sleutel en al snel hebben we alle spullen in de box staan. Niet veel later arriveren Ruud en Geert bij ons en ook Bas sluit niet veel daarna aan. Tegen half 12 houden wij het voor gezien en zoeken wij onze hotelkamer op.

 

Het weer is ’s ochtends een stuk minder dan voorspeld. Regen is het eerste wat ik zie, ik had gehoopt mijn regenbanden toch echt niet te gebruiken. In de pitbox aangekomen maken we de auto klaar voor de vrije training. De regenbanden mogen er omheen er is geen ontkomen aan. Terwijl ik sta te wachten voor de vrije training, slaat mijn auto af. Weer starten weer afslaan. Hmm dit is niet goed. In overleg met Dennis rij ik de auto terug naar de pitbox (aan de achterzijde) en al snel staat Ruud onder mijn motorkap te turen samen met Dennis. Dik en Geert komen ook snel aangelopen maar Ruud heeft dan net het euvel gevonden. De stekker van de luchtmassa meter zat niet goed vast en was los gekomen. Snel de auto keren en alsnog aansluiten voor de vrije training. Het loopt niet lekker. De auto lijkt alle kanten op te gaan behalve de kant die ik op wil. Ook lijkt het alsof ik een resonantie voel in mijn stuur, dit lijkt bij de wielen vandaan te komen. Door alle hectiek was ik na de ingebouwde extra stop achter de pitbox vergeten mijn communicatie aan te zetten, dus helaas geen contact met Dennis tijdens deze sessie. Bij terugkomst meld ik dat ik resonantie voelde, de mannen kijken en de analyse wijst uit dat het draagarmrubber niet meer heel is. Deze wordt nadat er een goed is gevonden op de paddock snel vervangen voor de tijdtraining.

 

 

 

Na het super snelle vervangen door de mannen is het al snel weer tijd om te starten met de tijdtraining. De tijdtraining doen we op een baan met 1 droge ideale lijn, daarbuiten is het goed glibberen. Inhalen is hierdoor lastig. Pas de laatste ronde krijg ik goed ruimte, een echt lekkere tijd kan ik hierdoor niet neerzetten.

 

De eerste wedstrijd start ik vanaf de 15e positie, gelukkig ben ik geen laatste. Een rode saker staat ergens tussen de vakken in te ver naar voren maar ala, we wachten tot de lichten uit gaan. Ik rij en vecht de hele wedstrijd met de auto maar kom niet in mijn ritme en kom al helemaal niet aan mijn ronden tijden.

 

Bij terugkomst analyseer ik samen met Dik, we gaan de stabilisator stang er onderuit halen en mijn eigen oude stabilisator stang terug plaatsen. De mannen maken ook mijn banden schoon zodat alle pick-up er ook weer vanaf is.

 

 

 

 

 

Na een paar ronde in de laatste wedstrijd kom ik echt terug in mijn element, de ronde tijden worden weer sneller. En ja we duiken uiteindelijk weer onder de 2 minuten. In het begin heb ik een aanvaring met Peter die aangeeft dat ik hem netjes de ruimte geef maar dat hij dacht dat ik wel zou remmen….. nou ja dat doen we tijdens een wedstrijd natuurlijk niet ;-). Even later in de wedstrijd heeft Jan problemen met zijn Nissan, ik kom dan ook snel op hem af en ga van de ideale lijn om hem links te passeren, terwijl ik al half voor bij ben komt hij helaas ook naar links. Een goede deuk in de dorpel en het achterpaneel aan de bijrijderskant is het resultaat.

 

Kortom een enerverende eerste race dag in de supersport klasse.