wgblogocompleetklein

 

10 april 2010 DNRT Wedstrijd, Circuit Park Zandvoort

 

Op vrijdag 9 april vertrekken Dik en ik op tijd richting Circuit Park Zandvoort. Het weer is heerlijk en het zonnetje laat zich lekker zien. Aangekomen op Zandvoort is er een dag bezig van Bleekemolen. We hebben dus wat te kijken zolang we wachten. Natuurlijk genieten we ook uitgebreid van de zon die er eindelijk weer is. Tegen een uurtje of 5 spreken we met Bakker en kunnen we onze pitbox in. Ruud is inmiddels ook gearriveerd en die helpt ons met afladen van de auto’s en het leeg halen van de bus. Niet veel later staat alles lekker op zijn plek en kunnen Dik en ik gaan tegen 7 uur ons inschrijven. Alle bekende gezichten treffen we weer achter de inschrijftafel. Ria heeft haar administratie weer mooi op orde, streng en rechtvaardigt controleert zij op inschrijving bij de ZAC en onze nieuwe licenties. Theo doet zoals gebruikelijk de transponders en met Huub maken we nog even een praatje. Keuren kan morgen pas dus dat wordt vroeg uit de veren. Als we terugkomen komt niet veel later jarige Sandy aan, zij heeft het eten bij zich dus iedereen is blij dat we nu hamburgers kunnen gaan bakken J. We maken de laatste zaken in orde en kletsen gezellig, Bas sluit hier later ook bij aan. De taart smaakt heerlijk en tegen 12 uur zoeken we onze bedden op. De wekker gaat tenslotte al weer op 5:30.

 

image003 (2).jpg

 

Om kwart voor zeven staan Dik en ik begeleid door Ruud bij de keuring. We zijn net voor de drukte want achter ons vormt zich al een aardige rij. Vlot zijn we weer onderweg naar de pitbox. Mijn stoel moet nog even goed aangedraaid worden maar verder is alles in orde. De bijrijderstoelen worden bij Dik en mij uit de auto gehaald om nog wat minder kilo’s bij ons te hebben. Geert ontbreekt helaas deze eerste wedstrijd dag, wij hopen dat hij er de volgende wedstrijd weer gewoon bij kan zijn! Niet veel later komt ook Rudy binnen om ons vandaag te ondersteunen later gevolgd door Arno die in de loop van dit seizoen zijn eerste wedstrijd hoopt te rijden bij WGB Racing. Tegen 9 uur zit ik aangekleed en wel gereed voor de vrije training. Op mijn nieuwe slicks draai ik voorzichtig mijn eerste ronden, rustig de warmte erin laten komen. Uiteindelijk rij ik slechts een 2:13 (20e positie) wat ik erg traag vind. Ik hoor echter ook een raar geluid en voel een soortement klap bij het schakelen. Ruud en Rudy duiken gezamenlijk onder de auto om te kijken of ze wat kunnen ontdekken. Als Dik binnenkomt van zijn vrije training roept deze direct dat is die bout van het diff en hup ook Dik ligt onder de auto, niet veel later gaat de auto naar beneden en horen we het geluid niet meer, dat helpt voor mijn zelfvertrouwen voor de tijd training straks. Dik rijdt dit jaar voor het eerst in de super sport en dat doet hij erg goed. In zijn vrije training ligt zijn auto naar zijn zin en rijdt hij een 2:01 (14e positie). Dik zet zijn dempers nog wat harder en zo staan de beide auto’s klaar voor de tijd training. Het gaat bij mij iets beter en ik rij een 2:09 wat mij de 15e startpositie oplevert. Dik rijdt een top tijd van 1:57 met zijn m3 wat hem de 10e positie oplevert.

 

En dan is het na de middag briefing tijd voor mijn eerste wedstrijd van het seizoen. Ik start als 15e en eindig als 10e. Uiteindelijk rij ik een 2:08 wat er al weer meer op begint te lijken. Je kunt deze eerste wedstrijd met mij meerijden door op de volgende link te klikken. Ik vind mijn auto niet echt lekker lopen en bij binnenkomst rookt deze ook verschrikkelijk. Bas kijkt samen met Ruud en Rudy wat er aan de hand is. Er zit olie in 2 bougie gaten, deze worden snel en vakkundig schoon gemaakt en daarna weer terug geplaatst zodat een en ander ruim voor de laatste wedstrijd klaar is.

 

2.jpg4.jpg

 

Dik rijdt een mooie strijd voor in het veld en behoud zijn 10e positie in de super sport, een 1:58 in de wedstrijd is een knappe prestatie. Super om te zien hoe de auto en Dik nu na een jaar echt een geworden zijn en hij weer lekker kan rijden zoals hij graag wil.

 

F2010_040_392_l.jpg

 

De laatste wedstrijd is een feit, op naar de startpositie en dan voor de laatste keer los. Tijdens de start blijft een van de eerste auto’s zo goed als stil staan, iedereen duikt er omheen en ook ik kan er gelukkig links langs duiken, hierdoor kom ik erg ruim de tarzan in maar ik lig dan inmiddels al wel weer 8e. In de eerste ronden is het altijd oppassen, de banden zijn gewoon nog niet goed op temperatuur maar het gaat prima. Tot aan het scheivlak, een van mijn mede tour rijders komt via het gras het scheivlak inzetten en pakt mij rechtsachter op de auto, net nadat ik het clipping point was gepasseerd. Met veel kunst en vliegwerk hou ik de auto uit de vangrail en rij hem nog iets naar achteren en duim dat alles voor mijn neus langs zal gaan (ik sta met mijn kont net niet tegen de vangrail dwars ten opzichte van de baan). Het hele veld is voorbij en ik heb geen extra schade op gelopen. Ik draai de baan weer op en voel wat mijn auto doet. Hij voelt normaal aan en na vodafone begin ik weer gas te geven. Ik lig 37e en begin aan een inhaal race. Het is leuk om te doen en geeft een andere race gevoel dan normaal. Uiteindelijk kom ik aan het einde van de race als 18e binnen. Ik meld me niet veel later in de toren en ontmoet de man die mij rond gedraaid heeft. Excuses volgen en we checken en ja het zijn onze auto’s geweest die in aanraking met elkaar zijn geweest. Hierna loop ik snel naar de pitmuur om nog zoveel mogelijk mee te krijgen van Dik zijn laatste wedstrijd. Arno loopt steeds op en neer met het pitbord dus Dik wordt ook mooi op de hoogte gehouden. Hij is ondanks twee keer code 60 druk in gevecht met de Mercedes van van Drimmelen, helaas kan hij die net niet inhalen voor het einde van de race. Uiteindelijk wordt Dik 8e wat een super prestatie is! We kijken beide met veel plezier en vertrouwen naar de komende wedstrijd.

 

Foto’s van Dik:

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_001.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_002.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_003.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_004.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_005.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_006.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_007.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_008.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_009.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_010.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_011.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_012.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_013.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_014.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_015.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_016.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_017.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_018.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_019.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_020.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_021.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_022.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_023.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_024.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_025.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Super Sport Porsche_Dik_026.jpg

Foto’s van Nynke:

 

DNRT Zandvoort 1_Toer_Nynke_001.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Toer_Nynke_002.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Toer_Nynke_003.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Toer_Nynke_004.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Toer_Nynke_005.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Toer_Nynke_006.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Toer_Nynke_007.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Toer_Nynke_008.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Toer_Nynke_009.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Toer_Nynke_010.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Toer_Nynke_011.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Toer_Nynke_012.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Toer_Nynke_013.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Toer_Nynke_014.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Toer_Nynke_015.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Toer_Nynke_016.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Toer_Nynke_017.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Toer_Nynke_018.jpg

 

DNRT Zandvoort 1_Toer_Nynke_019.jpg