wgblogocompleetklein

 

3 september 2010 DNRT Wedstrijd, Circuit Park Zandvoort

 

Donderdagmiddag vertrekken we naar Zandvoort. De colonne is weer wat langer dan naar Assen. Geert haakt namelijk al direct aan. Goed gehumeurd gaan we met zijn allen op weg. In Zandvoort kijken we wat rond en kletsen met deze en gene. Al snel hebben wij de pitbox sleutel en kunnen we onze spullen uitladen. Al snel krijgt de pitbox weer een vertrouwd uiterlijk met al onze spullen erin. ’s Avonds komen ook Ruud, Sandy en al eerder ook Arno naar het circuit gevolgd door Dennis in de vroege ochtend van vrijdag.

 

’s Ochtends loeren we op de truck van Ben Prins omdat er voor Dik en mij nieuwe michelin’s bestelt zijn voor deze wedstrijd. Ik hoef pas om 9:20 te rijden dus mijn banden kunnen gelukkig voor die tijd nog gewisseld worden. Dit is ook echt nodig na afgelopen woensdag, de voorband heeft op vierpunten stukken waar je het canvas ziet. Dik rijdt ondertussen zijn vrije training, met een snelle banden wissel voor de start, waardoor hij de vierde tijd scoort.

 

En dan mag ik naar buiten op nieuwe slicks en met alle kennis in mijn hoofd van Jaap van Lagen omtrent hoe te remmen en noem maar op. Het is nog nattig en ik voel me niet echt lekker in de auto, uiteindelijk rij ik een 2:14 wat een 18e plek in houdt, niet echt wat ik in gedachte had….

 

Geert draait ook zijn ronden en lijkt ook niet echt tevreden. Arno rijdt niet deze keer. Nu maar hopen dat bij iedereen de tijdtraining beter gaat. Dik is als eerste aan de beurt en die doet het goed op zijn nieuwe Michelin’s, een 1:56 is het resultaat. Hij mag daardoor op de 6e plek starten straks.

 

003.jpg

 

007.jpg

 

 

Dan is de beurt aan mij, de uitgaande ronde gaat goed maar de eerste nog beter, een 2:05 is het resultaat! Onze tijd training is enigszins vreemd, na twee ronden krijgen we code rood en dus de pitstraat in, wat niet iedereen goed doet ;-). Een klein voordeel, ik voelde iets raars bij mijn rempedaal dus daar wordt direct naar gekeken. We mogen daarna gelukkig nog een paar ronden naar buiten. Soms kan ik mijn laptimer amper geloven, een 2:04 hoog een 2:04 laag en zelfs een 2:03 komt voorbij; helaas is die ronde niet geregistreerd in de dnrt administratie maar wel de 2:04:161, wat me pole position oplevert.

 

Dik doet het erg goed in de eerste race en verbeterd zijn positie naar de vijfde plaats. Hij is lekker aan het rijden en de auto voelt goed aan. Hij rijdt dan ook zijn snelste ronde ooit met de auto, een 1:55 !

 

Trots dat ik nu toch ook eindelijk een keer op pole mag starten, zetten Dennis en ik de auto op de eerste positie klaar op de paddock. En dan maar wachten tot het zover is, ondertussen kijken we hoe Dik om ons heen rijdt. En dan is het bijna zover, hmm er komt nog een dikke 6 serie tussen, hij start naast me op de eerste rij met natuurlijk veel meer pk’s. Mijn start is goed maar tegen de pk’s van de 6 serie kan ik niet op, hij duikt iets eerder tarzan in, bij de huchenholtz zit ik er al rechts naast maar ook daar gaat hij op vermogen harder richting scheivlak, bij audi s zit ik voor hem maar zoals verwacht haalt hij mij voor tarzan weer in op pk’s. Als ik aanrem voor het scheivlak, en hierbij tussengas geef, bemerk ik dat mijn gaspedaal niet terug komt en de motor dus vol door blijft lopen. Niet te lang denken en snel gaan sturen want anders gaan we het scheivlak in ieder geval niet heel doorkomen. Ik stuur wat ik kan en probeer ondertussen mijn gas met mijn voet terug te halen, dit lukt niet, het pedaal zit echt ergens onder vast. Hmm wat nu, motor uitzetten? Koppeling indrukken, nee dan over-toeren we de motor, grindbak insturen, is die dan wel lang genoeg of of of, er razen allerlei opties door mijn hoofd, de grindbak bij audi S lijkt me wel wat, die is lekker diep maar….. halen we dat? we moeten dan in ieder geval nog twee bochten doen…… helaas blijken dit er teveel te zijn en eindigen we in de bandenstapel bij de renault-bocht. Einde wedstrijd voor mij. Het mijn begin van de wedstrijd kan je hier zien.

 

 041.jpg

 

038.jpg 040.jpg

 

 

Geert rijdt daarna zijn eerste wedstrijd en komt nog niet helemaal in zijn element. Dan is Dik weer aan zet. Hij voert een mooie wedstrijd, die ik nu goed kan volgen vanaf de tribune. Hij is vele ronden lang bezig Kees met zijn Seat in te halen, uiteindelijk buitenom in tarzan komt Dik ervoor. Dit is mooi om te zien. Hij eindigt in deze wedstrijd als 6e wat hem ook de zesde prijs overall oplevert. Hieronder een impressie van de mooie  sportieve strijd op de baan.

 

045.jpg 047.jpg

 

050.jpg 051.jpg

055.jpg 058.jpg

060.jpg 061.jpg

062.jpg 063.jpg

067.jpg 073.jpg082.jpg 083.jpg

084.jpg 102.jpg

123.jpg 124.jpg

134.jpg

 

Geert rijdt daarna zijn tweede wedstrijd. Aanvankelijk lijkt het aardig te gaan, maar helaas, Geert komt voortijdig terug. Zijn remmen functioneren niet zoals het zou moeten en hij houdt het voor gezien.

 

148.jpg  150.jpg

 

151.jpg

Ria zet de prijzen klaar voor de winnaars. Daarna is Huub, met zijn bekende mooie speech, aan de beurt om alle winnaars toe te spreken. Hier een impressie van de uitreiking van de Super Sport Klasse. Uiteraard staat de prijs van Dik nu bij de andere bij ons in de kast te pronken.

 

Een paar dagen na de wedstrijd halen Dik (en ik in ondersteuning) het plaatwerk van mijn auto. Daarna hangen we de nieuwe onderdelen erin en dan ziet het er allemaal al een stuk beter uit. Ook nog even een plaatje van de boosdoener, het gaspedaal.

 

157.jpg 158.jpg