wgblogocompleetklein

 

1 september 2010 BMW DriversClub, TT Circuit Assen

 

Op dinsdagmiddag is het eindelijk zo ver na heel veel voorwerk, voor Dik, is het tijd om de auto’s weer uit te laten. Allereerst de verbeteringen aan de GTR. De GTR is inmiddels voorzien van e46 draagarmen waardoor de dikke spoorverbreders er voor tussenuit kunnen. Het kost nog de nodige gedachtekronkels om dat allemaal netjes pas te krijgen.

 

04.jpg

 

01.jpg02.jpg

 

De rubbers worden vervangen door powerflexen, de poten worden gechecked en daarna teruggeplaatst en tot slot wordt al het bodywork weer netjes geplaatst. Na een spuitbeurt ziet de auto er weer gelikt uit.

 

03.jpg05.jpg06.jpg

 

 

En zo gaan we dan ook dinsdagmiddag met beide auto’s onderweg naar Assen. Geert en Arno komen later dus die rijden niet met ons mee die kant op. Tegen een uur of drie komen we op Assen aan en is de eerste Belgische deelnemer al aanwezig op de paddock. Wij gaan aan de slag om alle zaken te regelen met het circuit en zijn al snel aan het uitladen. Bert en ook Aad, zijn vriendin en Patrick volgen daarna snel. Iedereen is lekker in de weer met zijn auto’s en tegen vijf uur is het al gezellig druk voor deze tijd. Wij besluiten wat te gaan eten en in te checken bij ons hotel. Wij eten gezellig met Rik, Wilma en zoon waarna we ons weer terugspoeden naar het circuit om de andere rijders die gaan komen op te vangen.

 

Als we terug zijn blijkt dit geen overbodige luxe, heel gezellig zijn er al vele rijders de avond van te voren gekomen. We schrijven de eerste mensen in en kletsen met deze en gene. Goed om vele bekenden hier weer te treffen. Ondertussen is ook de wgb-familie weer bijna compleet.

 

Zoals altijd is het op de dag zelf vroeg als de wekker gaat. Vanaf het moment dat we op de paddock gesignaleerd worden begint het circus voor ons te lopen. Zo goed en zo kwaad als het gaat proberen we iedereen snel en doeltreffend te helpen. Arno en Sandy helpen me met de inschrijvingen wat erg fijn is. Geert, Ruud en Rudy houden zich bezig met de technische keuringen. Dik loopt als vliegende kiep van hot naar her om alles in goede banen te leiden. Tegen half 9, wat het altijd eerder is dan je denkt, is het tijd voor de briefing.

 

02.jpg04.jpg

 

En na de briefing ontstaat de run op de transponders, vlot leveren we de transponders uit en gaat de eerste groep de baan op. Jenneke, Richard en Dirk staan einde pitstraat al weer klaar om alles in goede banen te leiden. Ook Jorrit voegt zich om een uurtje of 10 bij de groep, hij is na zijn nachtdienst direct door komen rijden om de dag te leiden, super! Het gaat voortreffelijk en de dag loopt goed, helaas krijgen we dan het bericht dat we hard door het geluid heen gaan. In overleg wordt er gedacht aan oplossingen. Ik krijg dit niet echt mee omdat ik tegen 11 uur graag zelf even de baan op wil voor ik vanmiddag les ga krijgen van Jaap van Lagen. De auto voelt niet helemaal lekker aan en het gaat nog niet naar mijn zin. Als ik terugkom is Jaap ook al op het circuit dus tijd om te wennen is er verder niet meer. Net voor de pauze rijdt Jaap voor mij de baan voor in mijn auto, daarna wordt de demping voor anders ingesteld en de vleugel volledig plat gezet. Na de lunch mag ik laten zien hoe ik rond rij…..

 

01.jpg03.jpg

 

14.jpg15.jpg

 

Net na de lunch volgt er een extra briefing ivm het geluid, de sessies worden steeds even onderbroken ipv een open pitlane. Helaas kunnen we niet anders als we willen blijven rijden tot 5 uur. Aan het einde van de dag blijkt dit de juiste beslissing geweest te zijn en eindigen we nipt onder de maximale limiet J.

 

Hieronder een impressie van Arno op de baan:

 

09.jpg10.jpg

 

11.jpg12.jpg

 

13.jpg25.jpg

 

Jaap en ik zitten gekoppeld in de auto dmv een snoer tussen onze helmen, dit is erg prettig want daardoor hoef je niet te schreeuwen als je wat wil zeggen of vragen.

 

 

16.jpg17.jpg

 

Jaap heeft ondertussen tijd genoeg om de omgeving in zich op te nemen ;-).  Dik rijdt ook de eerste ronden met de GTR maar is nog niet helemaal in zijn hum met zijn auto.

 

05.jpg06.jpg

 

07.jpg08.jpg

 

Jaap leert mij anders circuit rijden. Remmen, terugschakelen en gasgeven op een andere manier en vooral veel later remmen. Oeps remmen op 75 meter voor de bocht aan het einde van het recht stuk en voor de Ruskenhoek! En ik mag niet smokkelen….. dus gas erop houden tot dat ik ga remmen. De Strubben blijven een gevecht voor me maar gaan aan het einde van de dag een stuk beter dan aan het begin. De banden beginnen ook wel serieus op te gaan en het autootje heeft het warm!

 

Bert heeft twee ronden achter me gereden en de volgende beelden voor me opgenomen: http://www.youtube.com/watch?v=Im7x9vmpJSo  J erg leuk, dank!

 

14.jpg15.jpg

 

18.jpg22.jpg

 

26.jpg30.jpg

Dik en Jaap kletsen even wat zolang ik zelf wat oefen in de auto.  Tevens nog wat plaatjes van Dik in de GTR.

 

19.jpg20.jpg

 

23.jpg24.jpg

 

29.jpg

 

Overall kan ik maar 1 ding zeggen, van de bdc dag heb ik ’s middags weinig mee gekregen omdat ik les had, maar ik heb mega veel geleerd. Ongelofelijk wat je dan aan nieuwe informatie krijgt met uitleg waardoor dit blondje ook snapt waarom het zus of zo moet. Ik heb echt het idee dat ik met zevenmijls laarzen vooruit ben gegaan. Als je ooit de kans krijgt om een clinic te volgen, doen doen doen J !! Buiten dat het leerzaam is, is het ook heel erg leuk.

 

22.jpg27.jpg

 

28.jpg

 

Hoog tijd voor weer een stukje organisatie werk voor de groep; transponders verzamelen en pitboxen leeg en daarna alles afhandelen met het circuit. En dan op naar een restaurant, lekker met elkaar na praten en lachen om de zaken die goed en minder goed gingen. Tot slot in colonne onderweg naar huis waarbij de colonne steeds korter wordt en wij met twee auto’s eindigden bij ons eigen huis. Moe maar ontzettend voldaan op de bank gekropen om nog even na te praten om daarna heerlijk te gaan slapen. Een nachtje thuis en dan weer naar Zandvoort wat een luxe!