wgblogocompleetklein

 

1 juli 2010 BMW DriversClub, Circuit Park Zandvoort & 6 juli 2010 DNRT Wedstrijd, TT Circuit Assen.

 

Op 30 juni kunnen we naar Zandvoort vertrekken, maar voordat we zover waren hadden we zaken te regelen. Het chassis van mijn auto was uitgescheurd en is inmiddels voorzien van verstevigingstukken. Tevens had Dik tijdens de laatste wedstrijd van de DNRT een kleine aanvaring met de bandenstapel gehad nadat hij was aangetikt en dat moest natuurlijk ook verholpen worden. Ondanks de tijdsdruk is het, het WGB racing team gelukt de auto weer helemaal op tijd klaar te hebben.

 

 

 

19.jpg

 

20.jpg22.jpg

 

25.jpg26.jpg

 

29.jpg30.jpg

 

32.jpg34.jpg

 

35.jpg

 

Na een trekactie op de richtbank en het plaatsen van nieuw polyester ziet de GTR al weer veel herkenbaarder uit. Uiteindelijk plakt Dik op 30 juni op Zandvoort in de pitbox de stickers op de auto. En dan is hij echt klaar om getest te worden.

 

P1010002.JPG

 

 

Inmiddels loopt het tegen het begin van de avond en arriveren meer clubgenoten. De “harde” kern is al snel paraat even als onze nieuwe wedstrijdleider; Jorrit. We eten gezamenlijk en daarna worden de laatste zaken geregeld. De eerste racers schrijven we al in en de pitboxen worden open gemaakt voor de rijders.

 

Op 1 juli is het al vroeg dag, we beginnen om kwart voor zeven al met inschrijven. We hebben veel rijders vandaag, 110 auto’s, maar ondanks dit grote aantal verloopt de inschrijving redelijk soepel en snel. Om half 9 is het tijd voor de briefing. Vanaf 9 uur draait de eerste groep rijders de baan op. De twee groepen rijden na elkaar een verkenningsronde. Dik is hard aan het testen met zijn auto. De baan blijkt uiteindelijk niet zo snel te zijn, en dus is het een groot gevecht. Uiteindelijk resulteert dit in de middag in een eenzijdige actie die in het scheivlak eindigt. Arno is de hele dag lekker in de weer met zijn auto. Hij leert hem al aardig kennen. Ook Geert draait lekker in de rondte. Zelf rij ik aan het einde van de ochtend voor het eerst naar buiten. Na mijn eerste stint kom ik binnen en komt er zeer veel rook onder de motorkap uit. De versnellingsbak lekt olie… De rest van de dag rij ik niet al te lange sessies om te voorkomen dat het echt een probleem wordt. Dik neemt de auto aan het einde van dag ook nog even mee om te kijken of alles goed gaat.

 

En voor we er erg in hebben is het al weer het einde van een warme maar zeer mooie dag op circuit park Zandvoort.

 

Na een weekend rust vertrekken we op maandag 5 juli al weer richting Assen voor een wedstrijd van de DNRT.

 

Op maandag 5 juli gaan we halverwege de dag onderweg met drie raceauto’s, helaas blijft de racer van Dik in de garage. Aan het einde van de middag komen we met zijn allen aan op TT Circuit Assen. We zoeken de wedstrijdleiding even op om te horen wanneer we bij de pitbox kunnen en of we al vanavond kunnen keuren. Dat kan dus dat is fijn. Helaas is het restaurant op het circuit gesloten. We besluiten daarom om op tijd te gaan eten buiten het circuit zodat we op tijd terug kunnen zijn voor de technische keuring en onze pitbox kunnen inrichten. Zo bedacht, zo gedaan.

 

De volgende ochtend hadden Arno en ik wat meer rust omdat we pas om 9:40 hoefden te trainen. Geert mocht al om 9 uur de spits afbijten, het ging niet naar zijn zin en hij kreeg de auto niet rond zoals hij graag wilde. Voor Arno en mij ging het redelijk in de training, al hoewel ik bij terugkomst wist dat ik nog tijd liet liggen.

 

Ook de tijdtraining ging bij Geert nog niet zoals hij wilde, uiteindelijk haalt hij een rondetijd van 2:12 en mag straks als 29e starten. Arno en ik verbeteren beide onze rondetijd ten opzichte van de vrije training, Arno met 2 seconden (2:18) en ik met 3 seconden (2:12).

 

Tijdens de eerste manche heeft Geert een goed start en komt hij uiteindelijk als 18e over de finish lijn. Als je hier klikt, kan je deze manche bekijken. Geert verbeterd zijn tijd naar een 2:08. Arno klimt van de 23 naar de 19e plaats tijdens de eerste manche. Zelf heb ik een goede start. Na een paar ronden lig ik zelfs even op de derde plaats, helaas raak ik mijn auto later kwijt en draai, zonder schade een rondje. Omdat ik daarna niet correct terug op de baan terugkom krijg ik een tijdstraf van 20 seconden aan mijn racebroek. Hierdoor mag ik de 2e manche starten op de 12 positie.

 

De laatste wedstrijd gaat het weer net wat beter met Geert, hij verbetert zijn snelste rondetijd nog en behaald hierdoor uiteindelijk een 2:07 op het TT circuit Assen. Arno heeft het de laatste wedstrijd aardig zwaar met verkeer om hem heen, dit kan je zien als je hier klikt. Uiteindelijk komt hij als 17e over de lijn en heeft dus wel twee plaatsen gewonnen tijdens de laatste wedstrijd. Zelf doe ik het iets minder goed, twee keer rond in de Strubbenbocht resulteert in twee plekken achteruit. Wel rij ik mijn snelste tijd van de dag; 2:10.

 

We pakken alles snel in en maken ons gereed voor vertrek. Voor we de terugweg aanvangen eten we eerst gezellig met een deel van het team en de van Dalens, de rest is snel naar huis vanwege, onder andere, de voetbal wedstrijd van Nederland op het wk. Wij luisteren de wedstrijd na het eten in de bus onderweg naar huis, thuis zien we nog het staartje van deze halve finale. Hieronder nog wat foto’s van de dag.

 

Foto’s Toerklasse Arno en Nynke.

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=60AD4AA7012FD6C9FC16&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=67E3B588478FD6C9F20A&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=E38E0CC69D5FD6C9F934&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=4F3660C6E0AFD6DAE171&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=DADBCEA15ABFD6C91FDF&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=E9E9E52FEE0FD6C95330&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=CFB54AB184FFD6C96908&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=8AAF0E8E2E5FD6C99179&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=FD54F16DC82FD6DAB08E&s=500&c=17733

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=A02F4B30A33FD6DAE42E&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=E5C76F22F0EFD6DA4378&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=A3E0D74C7CCFD6DA8DEB&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=1796092A53AFD6DA98E8&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=12CBA9D4615FD6DBB9F0&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=6C53FA8AE1FFD6DBF520&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=6AC6B2BC44FFD6DB061E&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=D56E8DA7C88FD6DB0814&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=2363C08A3A6FD6DB37B8&s=500&c=17733

 

Foto’s Geert in de Sportklasse

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=F1BA33E7028FD6C629CE&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=8112A8E3C09FD6C63929&s=500&c=17733

 

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=762E64677DFFD6C63D14&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=7E075865FD1FD6C64185&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=1B691DAAC73FD6C681FE&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=CB0E71CEAD0FD6C7BDF2&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=EAC165A49BBFD6C7C092&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=77F4F989E08FD6C70BC2&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=15A9D2EE11AFD6C711A2&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=98549EFF243FD6C7309B&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=E46F073A77BFD6C75F59&s=500&c=17733

 

http://thumbs3.pixxer.nl/showfoto3.asp?guid=5B52CBF8B26FD6C7678C&s=500&c=17733